54.224.3.148 US
 

Ženama za virtualnu navigaciju trebaju veći ekrani

Piše:
ponedjeljak, 21.4.2003. 02:49
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

ŽENE koje zarađuju za život probijajući se kroz 3D kompjutorski generirane svjetove ili se time zabavljaju razočarane su malim zaslonima i grafikom koja favorizira muškarce.

Arhitekticama, dizajnericama i letačicama trebaju mnogo širi kompjutorski ekrani, objavila je skupina znanstvenika sa sveučilišta Carnegie Mellon u Pittsburghu i Microsoftova istraživačkog laboratorija u Washingtonu na godišnjoj konferenciji koja je održana na Floridi, piše New Scientist.

Oni misle da bi širi ekrani i realističnija trodimenzionalna animacija mogla poboljšati prostornu orijentaciju žena i sposobnost čitanja trodimenzionalnih karata.

To može zvučati kao seksistička predrasuda, ali čini se da se sposobnost muškaraca da se bolje snalaze u navigaciji odnosi i na virtualni svijet. Microsoftova znanstvenica Mary Czerwinski tvrdi da muškarci u prosjeku brže stvaraju mentalnu kartu okoline i orijentiraju se unutar nje.

"Nažalost, žene u prosjeku imaju manju sposobnost prostorne orijentacije od muškaraca i u stvarnom i u virtualnom svijetu", kazala je Mary Czerwinski.

Ona misli da se razlozi skrivaju u evoluciji. Naime, muškarci su bili lovci i u potrazi za plijenom stvarali su i slijedili mentalne karte, dok su žene bile usredotočene na dom i obitelj.

Microsoft je ustanovio da su žene dvadesetak posto sporije od muškaraca kad se moraju orijentirati u kompjutorski generiranom svijetu. Zato su Mary Czerwinski i njezin kolega iz Microsofta George Robertson te Desney Tan sa sveučilišta Carnegie Mellon proveli istraživanje na dobrovoljcima kako bi vidjeli mogu li to poboljšati. Ustanovili su da žene imaju jednako dobre rezultate u virtualnoj navigaciji kao i muškarci kad imaju veliki ekran. "Razlika među spolovima u tom je slučaju jednostavno nestala", kazala je Mary Czerwinski.

Standardni monitor omogućuje nam kut gledanja od otprilike 35 stupnjeva. S kutom gledanja od 70 stupnjeva žene su bile bolje u navigaciji, a s dva ekrana, koja su omogućavala kut gledanja od stotinu stupnjeva, bile su posve izjednačene s muškarcima.

No, to se dogodilo samo kad se 3D okolina kretala dok su one napredovale kroz nju, odnosno kad je optički tok simulirao hodanje. Drugim riječima, žene su se lakše orijentirale u slučajevima kad je orijentacija bila realistična.

Mnogi paketi 3D softwarea ne omogućuju "glatke" slike, nego skaču s jedne točke na drugu. "Jednostavno se, kao magijom, pojavite na novoj točki, što ženama predstavlja problem", objašnjava Mary Czerwinski.

Znanstvenici se nadaju da će rezultati njihova istraživanja pomoći ženama da se lakše snađu u virtualnoj stvarnosti. Mary Czerwinski je na konferenciji za tisak kazala kako žene tradicionalno ne postižu jednako dobre rezultate kao muškarci u takvim situacijama, a one se često koriste u školovanju za određena zanimanja, poput vojske i vatrogasaca.
Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije