Znanost i terorizam: Znanstveni časopisi pozivaju na oprez

RVNATELJI najvećih svjetskih znanstvenih časopisa pozvali su na oprez u pogledu objavljivanja studija koje bi mogli iskoristiti teroristi za proizvodnju kemijskog i bakteriološkog oružja.

Ne želeći da im se nametne zakon koji bi se bavio time, oni su pozvali znanstvenike na ´samodisciplinu´ u izboru objavljenih istraživanja i pojedinosti koje nude ta izdanja.

Znanstvenici procjenjuju da je taj rizik teško definirati.

No ´svi radovi koje mogu iskoristiti teroristi za svoje mračne ciljeve ne bi se smjeli objavljivati´, tvrde znanstvenici u priopćenju koje je pročitao predsjednik Američkog mikrobiološkog društva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Odgovorni urednici i znanstvenici ipak su naglasili da časopisi moraju ´štititi integritet znanstvenog postupka publikacijom radova visoke kvalitete uz dosta pojedinosti koje bi omogućile njihovu reprodukciju´.

Bez mogućnosti neovisne provjere objavljenih rezultata, dodali su, ´mi ne možemo ostvariti napredak ni u biomedicinskom istraživanju ni osigurati znanja potrebna za izradu snažnih sustava za biološku obranu´.

To zajedničko priopćenje objavljeno je u Denveru na godišnjem sastanku Američkog društva za promicanje znanosti, a objavit će ga i časopisi poput britanskog Nature ili američkog Science.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara