54.227.48.147 US

Znanstvenici možda otkrili ključ virulentnosti virusa H5N1

ponedjeljak, 30.1.2006. 12:08

ZAJEDNIČKA genetska karakteristika razih sojeva virusa ptičje gripe nije prisutna u ljudsko, obliku gripe, što bi moglo biti objašnjenje za njezinu još veću virulentnost kada se inficira čovjek, objavili su američki znanstvenici u stručnom časopisu Science od 27. siječnja.

"Svi virusi ptičje gripe imaju posebnu molekularnu karakteristiku koja nedostaje kod virusa gripe u čovjeka, što bi ih moglo činiti toksičnijima kada inficiraju ljudsku stanicu", objasnili su epidemiolozi.

Čini se da i virus ptičje gripe kojim su se od 2003. zarazile najmanje 152 osobe, a 83 su umrle, poput soja odgovornog za poznatu smrtonosnu "španjolsku gripu" iz 1918., ima takvu karakteristiku, za razliku od virusa koji su prouzročili ostale velike epidemije gripe - 1957. i 1968. koji nisu imali spomenutu karakteristiku.

Znanstvenici vjeruju da ova genetska karakteristika omogućuje određenim sojevima virusa ptičje gripe da utječu na djelovanje određenih proteina u ljudskome tijelu.

Do ovog potencijalno važnog i korisnog otkrića došli su znanstvenici nakon analize 2.196 gena virusa ptičje gripe i 169 potpunih genoma patogenih virusa uzetih iz raznih uzoraka organizama divljih ptica u posljednjih 30 godina.

"Ovo su vrlo korisne informacije koje nam prvi put bolje pojašnjavaju temelje razvoja virusa ptičje gripe u prirodi i pozivamo sve znanstvenike da nam pomognu u daljnjem radu kako bismo što bolje shvatili ovaj potencijalno vrlo opasan virus", rekao je dr. John Obenauer iz bolnice St. Jude sa Sveučilišta u Tennesseeju.

Virus H5N1 još nije mutirao, no ukoliko dođe do toga mogao bi prouzročiti pandemiju koja bi u svijetu mogla odnijeti više milijuna ljudskih života.