174.129.148.239 US

Znanstvenici možda otkrili najmlađi planet

petak, 28.5.2004. 16:23

ASTRONOMI američke svemirske agencije NASAe možda su svojim svemirskim teleskopom Spitzer opazili najmlađi planet ikad otkriven, star manje od milijun godina, objavljeno je u četvrtak.

Mogući najmlađi planet opažen je kako kruži oko zvijezde poznate pod nazivom CoKu Tau 4, nekih 420 svjetlosnih godina u dubini sazvježđa Bika, objavio je astronom Dan Watson sa sveučilišta u Rochesteru.

Stručnjaci su dosad evidentirali više od stotinu tzv. izvansolarnih planeta, ali oni su uglavnom stari više od milijardu godina. Primjerice, Zemlja i susjedni planeti stari su više od 4,5 milijarde godina.

Planet je otkriven proučavanjem prašnjavog prstena oko zvijezde CoKu Tau 4 i moguće je da je nastao zgusnućem te prašine. "Objekt je star samo milijun godina, što vjerojatno znači da se radi o najmlađem planetu koji smo ikad opazili, i dovoljno mladom da zakomplicira glavne teorije formiranja planeta", rekao je Watson.