54.197.180.64 US

ZNANSTVENICI OBJASNILI KAKO PRI PREHLADI OTIČU LIMFNI ČVOROVI

srijeda, 5.11.2003. 15:47

Američki su znanstvenici pronašli stanice koje izazivaju bolno oticanje limfnih čvorova nakon pojave simptoma gripe ili prehlade, piše časopis Nature. L

Otečeni limfni čvorovi pomažu u borbi protiv bakterija i virusa tako što se u tim oteklinama stvaraju stanice imunološkoga sustava koje se bore protiv uzročnika bolesti.

Stvaranje otkelina pokreću stanice zvane mastociti, pretpostavljaju znanstvenici s Medicinskog fakulteta Sveučilišta Duke u Durhamu.

Znanstvenici su otkrili da kod miševa zaraženih Escherichijom coli koji nemaju mastocita limfni čvorovi ne otiču, za razliku od normalnih miševa koji imaju mastocite.

Voditelj istraživanja Soman Abraham misli da mastociti, koji najčešće sudjeluju u bolestima u kojima se tijelo "okreće protiv sebe" poput reumatoidnog artritisa, zapravo ispuštaju tvar nazvanu faktorom tumorske nekroze (TNF) koja putuje do limfnih čvorova i tamo privlači stanice specijalizirane za borbu protiv zaraze.

Ovo otkriće navodi na zaključak da bi lijekovi koji potiču aktivnost mastocita mogli pomoći tijelu u borbi protiv patogenih mikroorganizama. Tako bi npr. mala injekcija TNF-a, uz uobičajeno cjepivo, povisila spremnost imunološkoga sustava organizma, a samim time i učinkovitost cijepljenja protiv bolesti.

Ovo istraživanje samo je dodatni dokaz da su mastociti vrlo važni u borbi protiv svakodnevnih zaraza, smatra imunolog Stephen Galli s Medicinskoga fakulteta Sveučilišta Stanford.

(Hina) rug dgk