54.234.247.118 US

Znanstvenici otkrili molekulu povezanu s neplodnošću

četvrtak, 5.5.2005. 01:20

MOLEKULA koja je povezana s neplodnošću kod miševa mogla bi povećati izglede za trudnoću kod milijuna žena koje svake godine liječe neplodnost, objavili su u srijedu američki i japanski znanstvenici.

Naime, čak svaki šesti par mogao bi imati problema s neplodnošću. Premda se uzroci razlikuju od slučaja do slučaja, nemogućnost embrija da se usadi u ženinoj maternici smatra se važnim uzrokom neobjašnjive neplodnosti.

Američki i japanski znanstvenici identificirali su kod miševa receptor LPA koji je povezan s implantacijom embrija i koji bi mogao dovesti do novih metoda liječenja neplodnosti.

"Riječ je o receptoru koji nikome nije padao na pamet kada se govori o neplodnosti", rekao je Jerold Chun, s Istraživačkog instituta Scripps u La Jolli, u Kaliforniji.

Ako ta molekula djeluje na isti način kod ljudi, mogla bi biti novi cilj liječenja neplodnosti.

Većina parova koji se liječe mogu stvoriti embrije zahvaljujući napretku tehnologije i boljem razumijevanju ljudske reprodukcije. No, samo 20 posto embrija uspješno se usadi u maternici.

Chun i kolege sa sveučilišta u Tokiju i drugih američkih centara koji su radili na istraživanju ističu da receptor LPA ima "jasan učinak na sposobnost embrija da se usadi i normalno smjesti".

U istraživanju čiji su rezultati objavljeni u časopisu Nature, znanstvenici su stvorili genetski modificirane miševe koji nisu imali LPA receptore koji se nalaze na površini stanica maternice.

Miševi su mogli stvoriti normalne, zdrave embrije, no oni se u maternici ne bi usadili i razvijali. Gubitak LPA receptora također se odrazio na razine prostaglandina, masne kiseline nužne za normalnu implantaciju embrija.