54.166.245.10 US

Znanstvenici otkrili tajnu dlakavosti

ponedjeljak, 12.5.2003. 12:49

AMERIČKI znanstvenici otkrili su mehanizam rasta dlaka istančanu interakciju dviju molekula koja dovodi do rasta korijena dlaka.

To otkriće objašnjava genetske signale koji određuju koji će dijelovi tijela biti dlakavi, a koji ne. Također bi moglo objasniti razvoj zuba i pluća, kao i neke vrste raka kože.

Elaine Fuchs sa Sveučilišta Rockefeller u New Yorku ustanovila je da rast dlaka počinje kada nezrele matične stanice kože prime dva signala iz okoline. Te signalizirajuće molekule aktiviraju dijelove u staničnoj jezgri, od kojih nastaju udubljenja u koži i kasnije korijen dlake.

Znanstvenici su na taj način proizveli vrlo dlakavog miša s velikim brojem korijena dlaka. Otkrili su pritom nisku razinu staničnog proteina E-cadherina, koji pomaže da se stanice drže na okupu.

"Naša studija pokazuje da je previše ili premalo E-cadherina štetno", rekla je Fucks. "Samo odgovarajuća količina E-cadherina slabi veze između matičnih stanica epitela, omogućuje im da se preoblikuju, izrastu u dubinu i stvore korijen dlake", pojasnila je Fucks.

(Hina) bcav bcav