54.145.213.148 US

Znanstvenici uzgojili srčano tkivo iz embrionalnih matičnih stanica

četvrtak, 16.1.2003. 13:28

ZNANSTVENICI su prvi put u laboratoriju uspjeli iz embrionalnih matičnih stanica stvoriti ljudsko srčano tkivo, koje bi se moglo koristiti u testiranju i proizvodnji novih lijekova, genetskom inženjeringu i ispitivanjima utjecaja stresnih faktora na srce.

´Razmišljali smo o tome kako se embrionalnim matičnim stanicama može liječiti bolesno srce, no mogućnosti su puno veće´, izjavio je autor studije objavljene u časopisu ´Circulation Research´, dr. Loir Gepstein s Medicinskog fakulteta u Haifi.

´Novi lijekovi dosad su testirani na životinjama, no rezultati bi bili mnogo pouzdaniji da smo ih ispitivali na srčanom tkivu´, dodao je Gepstein.

Tom se metodom, tvrdi, mogu proizvesti različiti tipovi tkiva od neurona do stanica gušterače.

Dosadašnja praksa pokazala je da su se i nakon opsežnih kliničkih ispitivanja lijekova ponekad javljale neželjene nuspojave, i to na onim organima za koje lijekovi nisu bili namijenjeni.

´Kada bismo imali ljudske organe i tkiva, mogli bismo spriječiti takva iznenađenja´, istaknuo je Gepstein.

Promatranjem električnih signala u srčanom tkivu, znanstvenici bi mogli ispitati djelovanje lijekova, faktora rasta te utjecaj stresa na srce. Osim toga, mogli bi ustanoviti i koji su geni aktivni u razvoju srca, djelovanje genetskih mutacija.

Konačno, mogućnost proizvodnje ljudskog tkiva izvan tijela moglo bi ubrzati razvoj staničnog inženjeringa kojim se mogu proizvesti zamjenska ljudska tkiva.