402 Street Race Part III: Vrućina grobničkog asfalta

Piše:
ponedjeljak, 1.8.2005. 17:34
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

402 Street Race Part III: Vrućina grobničkog asfalta

VIŠE od 170 natjecatelja odmjerilo je snage ovog vikenda na suncem okupanoj stazi kraj grobničke piste. Iako se živa u termometru penjala preko oznake od 40 stupnjeva, više tisuća posjetilaca došlo je vidjeti i bodriti svoje idole, koji su im tijekom dvodnevnog mitinga priuštili mnoštvo atraktivnih događaja.

Probuđena mladost starih Opela

Posljednjeg vikenda mjeseca srpnja karavana street-racera je i treći put odmjerila snage kako bi se vidjelo tko je i koliko napredovao u odnosu na osječko izdanje natjecanja. Iznenađenja ni ovaj put nije izostajalo, a kao i više puta do sad, iz mase automobila opet su se profilirali miljenici publike. Ovacije su tako zaslužili Renault Clio, koji je pobijedio osječkog pobjednika u Opel Astri Coupe, te dva Golfa II, jedan s motorom od 356 KS, a drugi s dva VR6 motora, koji su obilježili finale klase 13.

Na korak od uspjeha bio je i CPL Index.hr Racing Team, kojem je nedostajalo tek malo sreće da ostvari uspjeh sezone. Najbolji rezultat postigao Fiat Coupe s osvojenim trećim mjestom subotnjoj utrci.


Fiat Coupe - najbolji u CPL Index.hr Racing Team-u

Glavna uzdanica, žuti Punto 1.4 GT zaredao je s kvarovima baš na dan utrke, dok je crveni Punto bio trunku prebrz, pa je na kraju probio klasu i otišao u odabranu društvo za koje, ruku na srce nije bio spreman. Nadalje, nestanak struje u popodnevnim satima rezultirao je ponavljanjem trka, što se itekako odrazilo na psihu vozača, pa su oba kandidata, crveni Punto i protivnička Croma, stazu apsolvirali s nešto lošijim rezultatima. Vozač Punta na kraju je imao i nepropisan start, što mu s obzirom na uvjete ovaj put može oprostiti. 

Ipak, najviše ovacija i ovaj su put dobili vozači samo naoko bezazlenih starudija. Eduardu Galiću i njegovoj Asconi s motorom iz Lotus Omege, nakon što je probio klasu i ušao u duel s Hondom NSX, tek je manji kvar spriječio u naumu da ostvari najveće iznenađenje Street Race-a.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Naime, prema mišljenju mnogih natjecatelja, ali i publike, Ascona je imala potencijala da iza sebe ostavi čak i Hondu NSX, jedan od najpopularnijih sportskih automobila današnjice. Pošto u ovoj klasi nije bilo još prijavljenih kandidata, finale je pripalo dvama NSX-icama, žutoj i crvenoj, u kojem je potonja pobijedila s odličnim vremenom od 12.01 s.

Priča za sebe bio je Dario i njegov Fićo s motorom Golfa II GTI i NOS sustavom. Nakon što je u Osijeku iza sebe ostavio mnoge razvikane rivale, istim je tempom nastavio na Grobniku. Publika je ostala u deliriju kad je iza sebe ostavio čak i Subaru Imprezu, te probio vrijeme klase. Na ulasku u finale ispriječio mu se Golf II s dva VR6 motora.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

I kad su svi mislili da je sve gotovo, na asfaltnu pozornicu izašao je Opel Kadett, koji je u subotu ostvario rekordno vrijeme. Jedini sudionik najprestižnije klase nastupio je za publiku i pokazao da trenutno nema dostojnog rivala. Stazu dugu 402 metra prešao je za odličnih 11.826 sekundi. Naime, na žalost publike, Lovro Badurina se nije na Grobniku pojavio sa bimoto Lotusom, do jučer najbržim automobilom u Hrvatskoj. S obzirom na brojna negodovanja publike, upravo je njegov nastup nedostajao za potpuni ugođaj.

Ljepotani okupani suncem

Paralelno sa najzanimljivijim natjecanjem ubrzanja, na pisti se odigravalo natjecanje u Street Style-u, gdje se moglo vidjeti dvadesetak atraktivnih uradaka.

>> Galerija fotografija nalazi se ovdje.

Njihovi vlasnici su preradivši serijske proizvode u unikatne limene izloške i ovaj put pokazali veliku kreativnost, ali i volju u težnji da postignu što bolji vizualni dojam.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

Pored uvijek atraktivne Alfe 156, publika se najviše zadržavala uz nekoliko doista posebnih automobila. Najveća atrakcija svakako je bio Peugeot 406 modificiran po uzoru na glavnog protagonista filmskog serijala Taxi. Ništa manje atraktivni nisu bili niti Opeli, posebno Astra Cabrio, Vectre iz ranih 1990-tih, te dvije Tigre.


Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija

I na kraju

Brojni posjetitelji ljetnog izdanja Street Race-a još su jednom pokazali veliki potencijal ovog natjecanja koje iz dana u dan ima sve više pristaša. Street Race je više od utrke, popraćen brojnim manifestacijama poput virusa se širi gradom u kojem gostuje. Tako je ovog petka organizirano nekoliko tuluma tematski vezanih uz utrke, među kojima je najuspješniji bio CPL-ov Street Show održan u Karolini o čemu ćete uskoro moći pročitati na našim stranicama. 

Rijeka se pokazala kao odličan domaćin i kao jedno od najjačih hrvatskih središta kad su u pitanju automobilski  freakovi. Ukupnu ocjenu tek je neznatno pokvario izostanak nekih natjecatelja, te poneki problemi u organizaciji.

Iduća stanica je Varaždin u koji karavana stiže početkom rujna.

>> Rezultate natjecanja u utrci ubrzanja možete vidjeti ovdje.  

Miljenko Nikolić