ADAC Eco Test: Najbolji Toyota, Volvo i Škoda
U NAJNOVIJEM istraživanju ADAC-a, nemačkog autokluba, Toyota Prius je proglašena ekološki najprihvatljivijim automobilom u Europi. 1.6 FSI motor s izravnim ubrizgavanjem i Škoda Octavia najčišći su u klasi benzinaca, dok se novi D-CAT sustav u Avensisu potvrdio kao najbolja prepreka dizelskim zagađivačima.
ADAC, njemački autoklub, drugu je godinu za redom proglasio Toyotu Prius ekološki najprihvatljivijim automobilom na njemačkom tržištu. Na testovima su simulirani realni uvjeti vožnje, a provjeri ekoloških aspekata podvrgnuto je čak 133 modela grupiranih u sedam kategorija.
Toyota Prius - i dalje najbolja
Japanski hibrid pokazao se najboljim ostvarivši prosječnu potrošnju od 5,02 l/100 km, što je najbolji rezultat u segmentu. Pridoda li se tome rezultati ispitivanja štetnih sastojaka u ispušnim plinovima, Prius je s 89 osvojenih bodova od 90 mogućih došao na korak od ekološkog savršenstva.
Na drugom mjestu nalazi se Volvo V70 u BiFuel izvedbi s 1.5 motorom od 140 kW. Prosječnom potrošnjom od 7,15 l/100 km i gotovo jednakim onečišćenjem (gleda se ugljik-dioksid, ugljik-monoksid, ugljikovodici, dušični oksidi i tzv. krupne čestice) kao Prius Volvo je još jednom potvrdio da je plin itekako izgledno gorivo budućnosti.
Volvo V70 BiFuel - Plin je IN
Na trećem mjestu nalazi se još jedan hibrid, Honda civic 1.3 DSI IMA od 61 KW, dok je četvrto mjesto rezervirano za Škod u Octaviu 1.6 FSI, najbolje plasirani benzinac. Odmah iza Škode nalazi se još jedna Toyota. Avensis 2.0 D-4D D-CAT drži peto mjesto, te je ujedno najbolje plasiran dizelaš.
Škoda Octavia 1.6 FSI - najčišći benzinac
Kad su u pitanju ekološke „zvjezdice“ ADAC nije previše darežljiv. Vjerovali ili ne, maksimalnih pet zvjezdica nije osvojio niti jedan automobil. Za četiri zvjezdice bilo je dovoljno prikupiti 70 bodova, što je uspjelo apsolvirati 55 modela.
ADAC već treću godinu za redom priređuje EcoTest čiji je cilj ocijeniti ekološke rezultate vozila koja se trenutno nude na tržištu. Provedbi testa koji podržava FIA do danas je podvrgnuto oko tristotinjak modela.
Sve rezultate možete vidjeti ovdje.
ADAC EcoTest – što i kako?
Postoje dva različita načina rangiranja – jednim se mjere rezultati CO2 emisija, a drugim se automobil procjenjuje u pogledu ostalih vrsta emisija kao što su CO, NOx i PM (krute čestice). Konačni rezultat predstavlja zbroj ovih dvaju rezultata.
Potrošnja goriva mjeri se u nekoliko uvjeta koji se razlikuju od testova prema utvrđenim EC standardima, kako bi se preciznije odrazili realni uvjeti vožnje.
Toyota Avensis D-4d DCAT - i dizel je "zelen"
Tu je uključena potrošnja s hladnim motorom, sa zagrijanim motorom i uključenim klima uređajem te vožnja brzinama koje se postižu na autocesti (do 130 km/h) s uključenim klima uređajem.
Benzinski i dizelski automobili tretiraju se jednako, no segment automobila utječe na konačni rezultat.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati