Alphard - još jedan hibrid iz Toyote
TOYOTA je prije nekoliko dana na japansko tržište lansirala još jedan model s hibridnim pogonom. Ovoga puta izbor je pao na monovolumen Alphard, koji je opremljen 2.4-litrenim benzinskim motorom, CVT (Continuously Variable Transmission) mjenjačem i elektro-motorom.
Najveća novost je poboljšana iskoristivost električnog sustava, veća proizvodnja električne energije i 100-voltni priključak.
Cjelokupni sustav sastoji se iz poznatog 2.4 litrenog benzinskog motora, koji pokreće prednje kotače i elektro-motora smještenog iznad stražnje osovine. Snaga se prenosi putem bezstupanjskog CVT mjenjača i E-Four 4WD sustava. Upravo zahvaljujući potonjem sustavu, omogućena je isporuka snage elektromotora na sve kotače.
Rezultat je izvanredan, hibridni monovolumen troši manje goriva, emisija štetnih plinova je svedena na minimum, a zadržana su odlična vozna svojstva i stabilnost. Usprkos činjenici da je Alphard težak skoro dvije tone i opremljen 4WD pogonom, potrošnja goriva je dvostruko manja od zakonom propisanih 17.2 km/l (10-15 režim, japanski mjerni standard), a emisija štetnih plinova 75 % niža.
Uz sve to, Alphard-ov električni sustav podržava i generatorski rad, čime se otvara novo poglavlje u funkcionalnosti i komforu automobilskog prijevoza. 100-voltni priključak omogućava vlasniku da u vozilu koristi sve kućanske aparate, od mlinca za kavu, pa do usisavača. Naime, maksimalna snaga iznosi čak 1.5 kW, što je dovoljno za pokretanje gotovo svih danas uobičajenih električnih aparata.
Kako je riječ o Toyoti, velika briga za sigurno ponašanje vozila na cesti je nešto što se podrazumijeva samo po sebi. Tako hibrid raspolaže cjelokupnom danas aktualnom elektronskom potporom, kao što su ABS+EBD, TRC (Traction Control System), VSC (Vehicle Stability Control), ECB (Electronically Controlled Brake) itd.
Najnoviji hibrid iz Toyote može se pohvaliti svom silom modernih rješenja koja imaju zajednički cilj, a to je minimalizirati bespotrebno rasipanje energije. Na većini pomičnih dijelova smanjeno je trenje, a zagrijavanje kabine vanjskim utjecajima minimizirano je ugradnjom specijalnog vjetrobranskog stakla i termo-izolacije u krov vozila. Inteligentni klimatizacijski sustav koristi dvostupanjski kompresor opremljen vlastitim pogonom. Tako u slučaju kad je pogonski agregat ugašen, kompresor pogoni interni motor čime je ostvarena daljnja ušteda energije i povećani komfor.
Nadzor nad kompliciranim pogonskim sustavom ostvaren je putem središnje postavljenog color LCD zaslona dijagonale 6.5 inča (16.5 cm). Na njemu su vozaču dostupne sve relevantne informacije, od statusa sustava, trenutne potrošnje, dosega, pa sve do proračuna količine regenerirane energije. U ponudi je i specijalna G-izvedba, koja dolazi iznimno bogato opremljena (DVD sustav, glasovno upravljana satelitska navigacija, električno opravljana klizna vrata, itd).
G izvedba stoji 4.12 milijuna jena, što je oko 31.000 eura. Planirana mjesečna prodaja hibridne izvedbe iznosi 600 vozila.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati