Apollo - vrhunski proizvod manufakture iz Altenburga
NAJMLAĐI član ekskluzivnog društva koje okuplja najekstremnije automobile je Apollo. Sportski model razvijen u altenburškoj manufakturi GMG razmeće se uvjerljivim performansama od kojih zastaje dah.
Maloserijski bolid nosi zvučno ime Apollo po uzoru na američke svemirske projekte iz prošlog stoljeća. Kao i izvorni Apollo, i ovaj kopneni otvara novu dimenziju užitka za upravljačem. Motor je središnje postavljen, a proizvođač trenutno nudi tri mogućnosti. Riječ je o V8 motoru, koji u atmosferskoj izvedbi razvija 279/360 kW/KS i 480 Nm, s ugrađenim kompresorom snaga raste na 335/460 kW/KS i 596 Nm, dok u biturbo izvedbi Apollo raspolaže s čak 478/650 kW/KS i 810 Nm.
Naravno, redovito je najatraktivnija izvedba s najvećom snagom, kada njemački projektil ubrzava do 100 km/h za svega 3 sekunde. Poželite li kršiti prometne zakone znajte da za postizanje 200 km/h treba 8.9 sekundi. Maksimalna brzina iznosi više od 360 km/h što automobil svrstava među 10 najbržih na svijetu.
Niti slabije izvedbe nisu mačji kašalj. Tristo i kusur "konja" sasvim je dovoljno za ubrzanja (0-100 km/h 4.2 s, 290 km/h) na razini snažnijih Ferarrija i Porschea. Ključ uspjeha je u minimalnoj masi automobila dobivenoj upotrebom modernih materijala kao što su stakloplastika ojačana ugljičnim vlaknima (karoserija) i Cr-Mb čelik (šasija). Ukratko rečeno Apollo kombinira dvije koncepcije odnosno koristi ono najbolje iz dva svijeta. Po uzoru na Lotuse njeguje tradiciju minimalne mase, dok od rasnih bolida preuzima pravilo da ozbiljni sportaš mora imati barem V8 motor.
Prvi proračuni su pokazali da je ugradnjom čvrstog kaveza Apollo dobio na sigurnosti, dok se niska masa brine za konkurenciji nedostižne performanse. Ujedno to su samo neki od deset unaprijed postavljenih ciljeva među kojima se nalazi i povoljna cijena. Apollo bi trebao biti prvi maloserijski automobil izuzetno prihvatljive cijene čime bi maleni njemački proizvođač trebao izaći iz sjene. Pretpostavlja se da će Apollo, ovisno o motornoj izvedbi, stajati od 115.000 do 175.000 eura.
Relativno originalan dizajn vanjštine ostvaren je u slijedećim gabaritima: 4.250 mm duljine, 1.950 mm širine i visina od svega 1.100 mm. Međuosovinski razmak od odličnih 2.70 metara i maksimalno razvučeni trag kotača osiguravaju odličnu stabilnost i uvjerljiv nastup. Automobil je postavljen na 19-colne alu-naplatke na koje su montirani pneumatici mjera 245/35 sprijeda i 345/35 straga. 380-milimetarski diskovi i ABS sustav ulijevaju sigurnost da je Apollo u mogućnosti aterirati u skladu s danas uvriježenim standardima.
Proizvođač iz Altenburga planira godišnju proizvodnju od 50 primjeraka, a prvi naručeni primjerci počet će se isporučivati krajem ove godine.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati