Audi A8: Revizija luksuzne krstarice

Piše:
subota, 11.8.2007. 09:15
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Audi A8: Revizija luksuzne krstarice

VRLO uspješan Audijev top model i jedna od najcjenjenijih limuzina više klase nakon 100.000 proizvedenih primjeraka prolazi kroz značajni facelift. Novosti su u manjoj mjeri estetske prirode, dok se modifikacije ispod lima zahvatile sve bitne domene, od motora, preko ovjesa do elemenata aktivne i pasivne sigurnosti.

Iako drži reputaciju za jednu od najuvjerljivijih limuzina najvećeg kalibra kad su u pitanju sportske performanse, A8 je uvjerljiv i sa ekološkog aspekta. Naime, ulazna izvedba s 2.8 FSI motorom slovi za najštedljiviju u segmentu, a isti epitet vrijedi i u slučaju emisije ugljik-dioksida. Konkretno, radi se o prosjeku od 8,3 l/100 km, odnosno 199 g/km CO2

No poboljšanja se protežu kroz čitavu gamu, pa će tako svi vlasnici bez obzira na izabranu izvedbu profitirati od boljeg komfora i niže razine buke u vožnji, kao i unaprijeđene upravljivosti i posljedične dinamičke stabilnosti. Sve to postignuto je temeljitom preradom postojećih elemenata vitalnih za vozilo. Tako je upravljač sada izravniji, a proces optimizacije zahvatio je i prilagodljivi zračni ovjes. Budući vozači moći će računati i na usluge Audijeve asistencije u vidu sustava upozorenja, kako u pogledu neželjene promjene kolničke trake (Audi lane assist), tako i u pogledu provjere mrtvog kuta (Audi side assist).

Kad su u pitanju motori ponuda započinje prije spomenutim rekorderom iz područja ekologije. Moderan "šestak" opremljen FSI tehnologijom direktnog ubrizgavanja i sustavom podešavanja ventila razvija 154 kW/210 KS i 280 Nm što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h u 8 sekundi i 238 km/h maksimalne brzine. Za odlične performanse zaslužna je i reducirana masa vozila od 1.690 kg, kao posljedica primjene aluminija u okviru ASF (Audi Space Frame) tehnologije. Motor se isporučuje u kombinaciji s CVT Multitronic mjenjačem (sedam stupnjeva u ručnom modu) i prednjim pogonom. Audi A8 2.8 FSI na njemačkom tržištu starta cijenom od 61.900 eura.

Estetske novosti iz poglavlja vanjskog izgleda koncentrirane su na detalje. Kontura vozila ostala je nepromijenjena. Novosti treba tražiti na elementima koji su pri faceliftu uvijek prvi na udaru, maski hladnjaka i svjetlima. U slučaju Audijeve "osmice" novosti su singleframe maska hladnjaka, LED tehnologija stražnjih svjetala i retrovizori s integriranim pokazivačima smjera. Novi je i dizajn naplataka, a ponuda će biti začinjena dodatnim kombinacijama boja vanjštine i interijera.   

M.N.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije