Audi Cross Cabriolet Quattro: Studija iza koje se krije Q5

Piše:
četvrtak, 15.11.2007. 07:29
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Audi Cross Cabriolet Quattro: Studija iza koje se krije Q5

AUDI na predstojećem salonu predstavlja Cross Cabriolet Quattro, atraktivnu studiju iza koje se krije dugoočekivani Q5, drugi SUV model u ponudi tvrtke iz Ingolstadta.

Audijev novitet je u konstrukcijom smislu pomirio dva dosad nespojiva svijeta. Nova kombinacija glasi kabriolet + SUV model, a prema riječima Audijevog glasnogovornika, Christiana Bokicha, u ovoj studiji se kriju obrisi budućeg modela. Naime, Q5 će premijerno biti predstavljen dogodine, ako ne već u Detroitu onda definitivno u Ženevi.

Odmah na početku valja biti fer i reći kako ova studija nikada neće ugledati svjetlo dana u obliku Audijevog standardnog proizvoda. Usprkos poplavi novih koncepcija čini se da je još uvijek prerano da se na tržištu pojavi terenski kabriolet, što ova studija u suštini i jest.

Pokazni primjerak postavljen je na 21-inčne kotače, a finiširan je u Copper Sunset nijansi crvenkasto smeđe boje. Središnje mjesto na studiji zauzima pomični platneni krov za čije uklanjanje s vidljivog mjesta je potrebno svega 17 sekundi. Čistoći linija doprinosi i izostanak B nosača, dok će markantnom nastupu, uz prije spomenute valjke od kotača (gume 265/35) pripomoći i naglašena prednja maska, kao i plastična zaštita donjeg dijela vozila.

Studiju pokreće uzdužno postavljeni 3.0 TDI motor, kojeg karakterizira 240 KS maksimalne snage i 500 Nm zakretnog momenta. Usuglašen sa osam-stupanjskim automatskim mjenjačem, ovaj će Audi postići 100 km/h za 7,2 sekundi, uz prosječnu potrošnju od svega 7,3 l/100 km. Pogon je naravno na sve kotače, s prijenosom 40:60 u korist stražnje osovine. Središnji diferencijal može, ovisno o uvjetima,  na prednju osovinu proslijediti do 65 % snage, odnosno do 85 % na stražnju. Ekološki standard ispuha Euro VI koji na snagu stupa tek 2014. godine. 

No, osnovna namjena nije bila obarati brzinske rekorde već ispitati koliko dobro se platforma snalazi s nametnutim zahtjevima, prije svega zbog činjenice da se težište vozila pomaklo po visini. U zadovoljenju visokih zahtjeva dinamičke stabilnosti pripomoći će električno upravljan sustav nadzora ovjesa putem kojeg se dopušta regulacija visine vozila s maksimalnim korakom od 40,6 mm. Ugrađene su i keramičke kočnice (diskovi) promjera 308 mm sprijeda i 356 mm straga, s vijekom trajanja od 300.000 km. 

Nakon Audija A1 predstavljenog u Tokiju na kojem je Audi ponudio i inovativni mobilni telefon, kod nove studije predstavlja se još jedna inovacija. Naime, u vozilo je ugrađen navigacijski sustav potpomognut Google Earth softwareom. Tako će u budućnosti ovaj sustav vozaču davati dodatne informacije poput vremenske prognoze, kakvoće zraka i svih zamislivih pratećih informacija koje bi mogle biti od koristi na zadanoj ruti.

Druga, nešto manje interesantna inovacija je napredni držač boca s pićem, koji ima funkciju hlađenja i grijanja. Audio sustav (opet) potpisuje Bang & Olufsen. Izuzetan komfor na svakom od četiri sjedala garantira niska razina buke, ali i tzv. airscarf sustav klimatizacije.

I za kraj recimo kako koncept u duljinu mjeri 4,62 m, širok je 1,91 m, visok 1,61 m, a razmak između osovina iznosi 2,81 m.

M.N.