Audi S3: Gospodar prstenova drži ritam

Piše:
subota, 12.8.2006. 19:31
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Audi S3: Gospodar prstenova drži ritam

U AUDIJU nema predaha. Lansiranje sportskih modela nastavlja se ubrzanim ritmom. Nakon što se konkurencija "ispucala" na red je došao model A3 koji u S3 izvedbi iznova podiže standarde klase. Najdinamičniji premium kompakt donosi ono najbolje s čime Audi raspolaže: quattro pogon, TFSI nabrijan na 265 KS i naravno obilje luksuza.

Kako bi se odlijepio od svoje VW braće, Golfovih izvedbi GT, GTI i dakako RS-a, S3 je dobio još snažniji motor. Poprečno postavljen 2.0 TFSI sada razvija 195 kW/265 KS pri 6.000 o/min, te 350 Nm zakretnog momenta dostupnog u širokom rasponu od 2.500 do 5.000 o/min. Mjenjač je šest-stupanjski, a prosječna potrošnja odličnih 9,1 l/100 km.

Radi se o trenutnoj najnaprednijoj inačici postojećeg dvolitrenog turbo-benzinca s izravnim ubrizgavanjem goriva. Ugradnjom nove turbine (tlak prednabijanja je 1,2 bara), potentnijeg međuhladnjaka stlačenog zraka, te primjenom nove (temperaturno postojanije) slitine u izradi bloka cilindra osjetno su poboljšane mogućnosti motora.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Promjene su zadesile i sustav regulacije otvaranja ispušnih ventila, kao i sustav ubrizgavanja. Unatoč svim poboljšanjima, ukupna masa motora iznosi samo 152 kilograma, što je manje od konkurentnih agregata drugih proizvođača.

U Audijevom stilu je i pogon. Slavni quattro više od četvrt stoljeća uveseljava poklonike marke iz Ingolstadta. U konkretnom slučaju, jedna je od najjačih karika u postizanju izvanredne dinamike. Kao i u svakom Audiju sa S oznakom i u ovom je uživanje u vožnji zagarantirano. Preciznije, ovdje se radi o 5,7 sekundi potrebnih za ubrzanje do 100 km/h i 250 km/h maksimalne brzine.

Unaprijeđen je i ovjes. Opruge i amortizeri su krući što za posljedicu ima pozicioniranje karoserije 2,5 mm bliže podlozi. Modifikacije se nastavljaju na upravljačkom sustavu koji ima izravniju izlaznu karakteristiku. Iza 18-inčnih naplataka od lake legure na koje su montirane gume mjera 205/50 naziru se prvi dokazi uvjerljivog kočionog sustava: diskovi promjera 17 inča i kliješta s logom izvedbe.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Kao i u slučaju prethodnika S3 se i vizualno jasno distancira od serijskog A3. Monolitna prednja kromirana rešetka i spojler s izraženim otvorima za zrak glavne su novosti sprijeda. Na boku vozila u oči upadaju atraktivni pragovi i retrovizori presvučeni sjajnom metalnom prevlakom. Stražnji kraj posjeduje platinasto sivi spojler, zajedno sa dvije ovalne kromirane ispušne cijevi.

Sportska atmosfera nastavlja se i u kabini kojom dominiraju sportska sjedala s istaknutim bočnim dijelovima. Aluminijska dekoracija, umetci od brezinog drveta i neizostavni S3 logo na kožnom sportskom upravljaču, u ploči s instrumentima, na ručici mjenjača i pragovima vrata podsjećaju vlasnika da je s razlogom potrošio pozamašnu svotu novaca. Na raspolaganju je nekoliko kombinacija presvlaki sjedala, od atraktivnog alcantara/koža dezena pa do sjedala u potpunosti presvučenih dvobojnom kožom.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Vrhunski paket opreme je zaokružen priključcima za mobitel i iPod, te Bose sustavom zvučnika. Standardna oprema uključuje klima uređaj, informacijski sustav vozača s funkcijom mjerenja prolaznog vremena krugova i alarm protiv krađe. Osim prije spomenutih vizualnih elemenata vanjštine, u krug serijske opreme spadaju još ksenon svijetla i maglenke.

Audi S3 na njemačkom tržištu starta s cijenom od 35.150 eura.

M.N.