BMW 6 – povratak legende

Piše:
srijeda, 16.7.2003. 16:48
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

BMW 6 – povratak legende

MOŽDA najpopularniji BMW-ov sportski model, legendarna serija 6, vraća se na pozornicu. Reinkarnacija modela koji je obilježio 1980-te godine se vraća u potpuno novom izdanju. Nova serija 6 je veća, brža, jača, luksuznija i skuplja od prethodnika. Ukratko, riječ je o superiornom automobilu, BMW-u za odlikaše.

Dizajn

Prve fotografije novog modela otkrivaju upravo ono čega smo se najviše bojali. Tvrdoglavi Bavarci uporno pokušavaju progurati dizajnersku filozofiju započetu na seriji 7. I to usprkos negativnim kritikama, koje su pljuštale sa svih strana. Istina, napredak je uočljiv već na modelu Z4 i seriji 5, dok na najnovijoj 6-ici tek u detaljima pokazuje manjkavosti.

Naime, dok na dizajn prednjeg kraja i bočnih linija nema značajnih zamjerki, izgled stražnjice automobila zasigurno će biti predmet mnogih rasprava.

Naime, poklopac prtljažnika sa integriranim spojlerom (krilom) narušava skladnost linija, što je posebno uočljivo na pogledu s boka. Kad smo već kod boka, spomenimo da,, ukoliko zanemarimo prije navedeni nedostatak, linije vozila donekle podsjećaju na one Porschea 911, što dovoljno govori za sebe. Upravo bočne linije otkrivaju svu eleganciju, a kromirani obrub samo potencira ekskluzivnost najvećeg coupea iz BMW-a.

Prednji kraj vozila otkriva markantne obline, koje kombinacijom elegancije i sportske agresivnosti daju 6-ici veliku dozu osobnosti. Veliki bubrezi i moderno dizajnirana svijetla tipičan su znak prepoznavanja, koji nikoga ne može ostaviti ravnodušnim.

Malobrojna konkurencija ima razloga za brigu, jer nova 6-ica i gabaritima stupa na zabranjeno tlo. Automobil se proteže na čak 4.820 mm duljine, 1.855 mm širine i svega 1.373 mm visine.

Konačno je stvoren pravi rival velikom Mercedesovom coupeu, modelu koji posljednjih nekoliko godina samuje, kao jedini luksuzni 2+2 coupe.

Interijer

Iako dugačak skoro pet metara dug, model se ne može pohvaliti revolucionarnom prostranošću. Što zbog položenog vjetrobranskog stakla i niske siluete, što zbog velikog prostora rezerviranog za motor, serija 6 se može svrstati tek u klasu 2+2 coupea.

Da se putnici ne bi osjećali kao u bunkeru brine se panoramski stakleni krov. Krov je po želji moguće sklopiti pritiskom na tipku, što daje dašak kabrioletskog užitka. Na kvalitetu izrade i komfor ne treba trošiti riječi, dovoljno je spomenuti da će vlasnik imati na raspolaganju ono najbolje što BMW danas može ponuditi.

BMW je poznat po inovativnim tehničkim rješenjima, koje povećavaju sigurnost i olakšavaju korištenje automobila. Tako će na primjer, automobil biti moguće opremiti Head-Up Display sustavom, koji na omogućuje prikaz bitnih informacija na vjetrobranskom staklu. Sustav preuzet iz vojne industrije, za Europljane je apsolutni novitet, dok ga Amerikanci već nekoliko godina uspješno primjenjuju na svojim krstaricama.

Na popisu dodatne opreme nalazi se ACC (Active Cruise Control) sustav, koji se od prije nekoliko mjeseci ugrađuje u ekskluzivne model kao što je Jaguar XK. Logic 7 audio sustav omogućuje dosad neviđenu kvalitetu projekcije zvuka u automobilskoj kabini.

Vozna svojstva


Lansiranje serije 6 počinje izvedbom 645 Ci, koju pokreće moćni 4.4-litreni V8 opremljen Valvetronic tehnologijom. Maksimalna snaga osmaka iznosi 245/333 kW/KS, dok maksimalni okretni moment od 450 Nm motor razvija pri povoljnih 3.600 o/min. S obzirom na snagu, performanse su sasvim očekivane. Maksimalna brzina je naravno elektronski ograničena na 250 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje svega 5.6 sekundi.

Za prijenos snage na stražnje kotače brine se 6-stupanjski mjenjač, koji ovisno o afinitetima vozača može biti ručni, automatski (Steptronic) ili pak sekvencijalni (SMG). Standardni dio opreme je DDC (Driving Dynamic Control) sustav premijerno predstavljen na modelu Z4. DDC omogućava bolji (brži) odziv na pritisak papučice gasa, optimizira sile zakretanja upravljača ovisno o brzini vozila i naposljetku kod automatskog i SMG mjenjača, omogućava dulje zadržavanje stupnja prijenosa i brže šaltanje.

Za razliku od serije 7, 6-ica nije preteška, masa iznosi 1.600 kg, pa je uz dobre vozne osobine, moguće očekivati i nešto povoljniju potrošnju goriva. Posljedica je to pametnog korištenja nekoliko vrsti materijala (aluminij, čelik, kompoziti), gdje su vrata, poklopac motora od aluminija, a poklopac prtljažnika od kompozitnog materijala.

Uvjerljivo ponašanje na cesti ostvareno je idealnom raspodjelom masa (50:50), ali i pravom hrpom elektronskih pomagala, kao što su DSC (Dynamic Stability Control), DTC (Dynamic Traction Control) i sl.

Uz, do dolaska M izvedbe, najjaču izvedbu (645 Ci), nova generacija serije 6 će biti dostupna u još nekoliko izvedbi. Za ulazak u sportsku klasu je predviđen 3.0 šest-cilindrični motor od 231 KS. Sredinu ponude čini 3.6-litreni motor od 272 KS, dok će na dizelsku izvedbu trebati pričekati do 2005. godine.
 
BMW serije 6 stiže na ceste odmah nakon salona automobila u Frankfurtu, koji će se održati u rujnu ove godine. Zasad su nepoznate okvirne cijene, ali sasvim sigurno će biti dovoljno visoke da model bude rijetkost na našim cestama. Osim, ako ga naši tajkuni prigrle, kao neke dosadašnje modele njemačkih proizvođača.





>> Velike fotografije možete pogledati OVDJE