BMW X3 – prve službene fotografije

Piše:
ponedjeljak, 23.6.2003. 10:07
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

BMW X3 – prve službene fotografije

MLAĐI BRAT modela X3 će biti premijerno predstavljen na salonu automobila u Frankfurtu, koji svoja vrata otvara u rujnu. Do tada nam preostaje da gledamo prve službene snimke i zadovoljimo se šturim službenim podacima.

Kad budu početkom iduće godine isporučeni prvi primjerci modela X3, njihovi vlasnici će po svemu sudeći moći uživati u najnaprednijem SUV modelu u klasi. Nova generacija xDrive pogona na sve kotače trebala bi osigurati uvjerljive performanse na asfaltu, ali i izvan njega. Upravo bi jaka elektronska potpora trebala omogućiti isporuku momenta putem lamelne spojke na prednju i stražnju osovinu u optimalnom omjeru.

Kontinuirana kontrola isporuke momenta sprječava proklizavanje na asfaltnoj podlozi, dok je prohodnost na terenu unaprijeđena isporukom momenta na kotač sa najboljim prianjanjem. Ukratko, BMW je sve danas poznate tajne upravljivosti koncentrirao u jedan sustav imena xDrive. Ukoliko zakaže pogon, tu je DSC (Dynamic Stability Control) sustav, koji se dosad dokazao na ostalim modelima marke. Kao i Freelander, X3 serijski dolazi s HDC (Hill Descent Control) sustavom za bezbrižnu spuštanje na skliskom terenu.

Mnogi će X3 uspoređivati sa planetarno popularnim X5, koji je do sada više nego uspješno pronio ime bavarskog majstora SUV svijetom. Dakle, X3 je tek 12 cm kraći i 7 cm niži od starijeg brata, što će reći da se u duljinu propeo nešto više od četiri i po metra (4.56 m). Već sada se može reći da je stvoren novi statusni simbol.

Nakon premijere u Frankfurtu, BMW će započeti proizvodnju modela X3 u pogonima Steyera u Austriji. Za početak su predviđene dvije motorne izvedbe. Provjereni trolitreni benzinac razvija 170/231 kW/KS, dok je dizelaš tek na papiru nešto slabiji.

Njegovih 150/204 kW/KS je sasvim dovoljno da sustigne 10-ak posto snažnijeg benzinca, a u među-ubrzanjima i pretekne, što prvenstveno mora zahvaliti kamionskom okretnom momentu od čak 410 Nm. Maksimalna brzina obje izvedbe iznosi više nego dovoljnih 210 km/h.

Za one koji žele više, na raspolaganju je Sport paket, koji krajnu brzinu povećava na 224 odnosno 218 km/h. Oba motora serijski će se isporučivati sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok se 5-stupanjska automatika nalazi na popisu dodatne opreme.

Nakon etabliranja modela BMW će lansirati slabije izvedbe pokretane dvolitrenim čeverocilindrašima. Benzinac razvija 105/143 kW/KS, a dizelaš 110/150 kW/KS maksimalne snage.

Zasad je objavljena okvirna cijena za 3.0i model. U BMW tvrde da cijena neće prelaziti granicu od 40.000 eura.