Chevrolet Lacetti SW 1.8 Platinum
NAJMLAĐA marka na hrvatskom tržištu automobilu ubrzano obnavlja gamu proizvoda. Glavni adut u kompaktnom segmentu je Lacetti koji je odnedavna dobio nove karoserijske izvedbe. Mi smo isprobali karavansku inačicu u najsnažnijoj i najopremljenijoj izvedbi, Lacetti SW 1.8 Platinum.
Karavanske izvedbe kompaktnih modela na zapadno-europskom tržištu ostvaruju kudikamo bolji tržišni uspjeh nego što je to slučaj kod nas. Na trnovitom putu promijene imidža, Lacetti kao tipičan predstavnik klasičnih karavana i jedini korejski proizvođač koji ima karavan u ponudi, ima težak zadatak da ostane zapažen u sve brojnijoj konkurenciji.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
U tome bi mu trebala pomoći povoljna cijena, bogata oprema i puno prostora. Nažalost, snažan benzinski motor odnosno nedostatak ekvivalentnog dizelaša zasigurno je njegov najveći uteg.
Klasičan dizajn i dva imena
Nubira je otišla u povijest zajedno s imenom Daewoo. Nju je zamijenio Lacetti u Sedan i SW izvedbama. Barem u Hrvatskoj, jer se na zapadu ove izvedbe i dalje prodaju iza starog imena.
Teško je reći ima li ovaj marketinški postupak ekonomskog opravdanja, ali je sasvim sigurno da su mnogi ostali zbunjeni. U svakom slučaju, promjena branda i uzimanje imena s težinom i tradicijom (Chevrolet) ima itekako čvrste temelje. Dovoljno je reći da je prodaja značajno porasla, a i otvoren je prostor za efektni nastup tipa "Imajte prvi Chevrolet u susjedstvu“.
No ime nije toliko važno, bitno je kako se sve to odrazilo na konačan proizvod. Dobar pokazatelj je Lacetti s kojim je probijen led. Ohrabreni uspješnim dizajnom, Korejci su u slučaju SW izvedbe posegnuli za vlastitim snagama i odustali od angažmana talijanskih majstora. Posljedice su vidljive, SW nije toliko originalan, ali se zato dodavanjem "kutije“ straga nije narušio sklad linija.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Karavanska izvedba na cesti stvara pomutnju. Nije da pretjerujemo, ali mnogobrojni prolaznici ostali su zatečeni automobilom. Klasičan stražnji kraj bitno se ne razlikuje od karavanskih izvedbi Corolle, Astre i Focusa, sprijeda automobil djeluje ozbiljnije od kompaktnog imenjaka, a tu je i logo američkog branda. Bilo kako bilo, tradicionalno oblikovanom karavanu nitko neće sporiti ukupan dojam, pogotovo kad obrati pažnju na detalje kao što su lakirane kvake i retrovizori, alu-naplatci, kromirana maska i masivni krovni nosači.
Prostran i ugodan interijer
Tko god je upoznat s interijerom Lacettija neće imati nedoumica. Prednja armatura u dvobojnom finišu ostala je ista, što znači da na kvalitetu izrade nema većih kritika. Moderna instrumentalna ploča s atraktivnim plavkastim osvjetljenjem vrlo je čitka, a samo na duljim noćnim putovanjima zahtjeva redukciju intenziteta osvjetljenja. Aluminijski detalji i konzola načičkana brojnom opremom unose dašak luksuza, što nažalost ne vrijedi za, i dalje, sivi tapecirung sjedala.
Na ponudu prostora nitko se ne može požaliti. Sasvim je svejedno sjedi li se naprijed ili straga, prostora ima dovoljno, kako za koljena tako i u predjelu ramena. Ništa čudno s obzirom da se radi o automobilu duljem od četiri pol metra.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Nedostatak malog prtljažnika na kompaktnoj izvedbi (275 l) na karavanu je djelomično riješen. 400 litara osnovnog obujma sasvim je dovoljno, ali i ispod prosjeka klase. Stvar spašavaju ravne stranice, dvostruka podnica s brojnim pretincima, te mogućnost preklapanja stražnjeg naslona kada tovarni prostor raste na maksimalnih 1.410 litara. Tu je i zaštitna mreža kojom je moguće na dva mjesta pregraditi prtljažni od tovarnog prostora.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Iako bi se pogledom na opremu moglo zaključiti da je vozačka ergonomija uzorna, to u praksi baš i nije tako. Pomalo komplicirani sustav s zakretnim kolutima omogućava zasebno namještanje pojedinih djelova sjedala, a volan je podesiv po visini, ali sjedala pružaju nedovoljan oslonac, te bi ručica mjenjača mogla biti bolje pozicionirana.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Najbogatiji paket opreme definitivno gura automobil prema vrhu klase. Umjesto nabrajanja opreme puno je lakše konstatirati što bi oni zahtjevniji još htjeli u Platinum paketu opreme. Nama na pamet padaju tek tempomat i putni kompjutor.
Snažan motor
Testirani primjerak bio je opremljen najsnažnijim motorom u ponudi. Naravno, radi se o benzincu, koji iz 1,8 litre obujma razvija maksimalnih 122 KS i 165 Nm. Performanse su više nego solidne, ubrzanje do 100 km/h traje 10,4 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 194 km/h.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
U praksi je zamjetna lijenost motora, okretaji se nabiru vrlo sporo, što je danak pomalo relativno starih korijena iz vremena Kadetta. Potrošnja goriva njegova je slaba točka, pa će posjeta benzinskim pumpama itekako ovisiti o stilu vožnje. Iako proizvođač navodi prosjek od 7,5 litara, nama je na testu gutao i preko deset litara. Sve u svemu, rezultati su se slagali s podacima za izvedbu s automatskim prijenosom, odnosno oscilirali su od sedam litara na otvorenom do preko deset u gradu.
Ovako motoriziran Lacetti najbolje se snalazi na otvorenoj cesti. Bez problema i velike buke održava brzine veće od 170 km/h, a tijekom vožnje u zakonskim okvirima potrošnja je gotovo dvostruko niža. Ponašanje na cesti je uzorno, lagani stražnji kraj teško je zabaciti, a udobnost je i na neravnoj cesti solidna. Kočnice posao odrađuju solidno, a jedina slaba karika je neprecizan pet-stupanjski ručni mjenjač izraženo dugog hoda.
Povoljna cijena
Chevrolet Lacetti SW s najsnažnijim motorom i najbogatijim paketom opreme stoji oko 130.000 kuna, a trenutno se nudi uz popust od 900 eura. Time se svrstava među najpovoljnije kupnje u segmentu kompaktnih karavana.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Njegove najveće kvalitete su klasične prirode poput snažnog motora, solidnog komfora i prihvatljivog vanjskog izgleda. Dakako tu su još bogata oprema, praktičnost i naravno solidan omjer dobivenog za uloženo. Ipak, sve to nije dovoljno za ostvarenje značajne prodaje, barem ne do dolaska dizelske inačice.
Kome je namijenjen
Lacetti SW u izvedbi poput testiranog primjerka definitivno nije namijenjen širokim masama. On cilja na pojedince iz svih dobnih struktura i raznolikih financijskih mogućnosti, koji cijene klasične tekovine auto-industrije, kako po pitanju dizajna i komfora, tako i u pogledu mehanike. Slikovito rečeno, Lacetti je radnik u otmjenom odjelu.
Ukoliko niste skloni agresivnoj vožnji, godišnja kilometraža vam je skromna, a tražite prostrani i bogato opremljen obiteljski automobil koji će vas brzo i sigurno dovesti do odredišta, ovaj automobil je dobar izbor.
>>Ostale fotografije možete pogledati ovdje.
Važnija serijska oprema (Platinum): | |
Zračni jastuk za vozača i suvozača | |
Bočni zračni jastuci | |
ABS+TC | |
Automatska klima s pročistačem zraka | |
Audio-sustav Blaupunkt (6 zvučnika, 5xCD) | |
Kontrole audio-sustava naupravljaču | |
Upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom | |
Prednja sjedala podesiva po visini | |
Po visini i dubini podesiv upravljač | |
Lumbalna potpora za prednjasjedala | |
El. podizači svih stakala | |
El. podešavanje i grijanje retrovizora | |
Progresivni servo-upravljač | |
Senzor kiše | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
15" alu naplatci i gume195/55 R15 | |
Prednja svjetla za maglu | |
Podešavanjevisine farova | |
Dodatna oprema Cijena (kn) | |
Metalik boja |
1.895 |
Chevrolet Lacetti SW 1.8 Platinum |
|
Ukupna cijena | 133.711 |
Cijena s popustom (900 eur) | 126.889 |
*cijena vrijedi od 01.10.2004, 1 EUR =7,58 kn |
>> Više informacija o modelu možete naći ovdje.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati