Citroen C1 1.0 SX: Prvi u gradu
U POPLAVI gradskih noviteta dolazak blizanaca prati se pod posebnim povećalom. Pilot projekt udruživanja dvaju koncerna na svim razinama donio je tri nova automobila među kojima nam se prvi predstavlja Citroen C1. Prvi plod rasplinuo je bilo kakve sumnje, te na najbolji način dokazao kako spoj francuskog šarma i japanske mehanike ima jak temelj.
Posljednjim novitetom Citroen je zaokružio ponudu u donjem segmentu koji čini čak 35 % europske prodaje. Uz modele C2, C3 i C3 Pluriel dolaskom C1 francuski proizvođač se može pohvaliti najpotpunijom gamom što će se zasigurno odraziti na daljnji tijek prodaje.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
U posljednje četiri godine "double chevron" je udvostručio tržišni udjel među gradskim kompaktima, pa nema razloga da dvije nove karoserijske izvedbe to ne ponove. Da, C1 se nudi u izvedbama s tri pet vrata, dok svime ostalim, dakle cijenom, više nego skromnim dimenzijama, te dozom atraktivnosti predstavlja krajnost kako u ponudi marke, tako i na cjelokupnom eurupskom tržištu.
Atraktivan iz svih kutova
Mi smo na testu imali prilike isprobati najbogatije opremljenu pet-vratnu izvedbu. Iako bi suzdržana siva boja bolje pristajala nekom ozbiljnijem (većem) automobilu, razigranu dušu Citroenova mališana nemoguće je prikriti. Simpatičan iz svakog kuta, C1 se nameće vedrim stilom ispunjavajući očekivanja prvenstveno mlađe populacije.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Sprijeda je C1 oblikovan u skladu s imidžom tvrtke, a ujedno se tu i kriju najveće razlike među blizancima. Velika svjetla u obliku suze protežu se gotovo do vjetrobranskog stakla, dok masivan odbojnik odaje dojam masivnosti i čvrstog držanja automobila. Zaobljeniji od ostatka modela u ponudi, C1 ima i vrlo originalan stražnji dio. Osim što su okviri stražnjih bočnih vrata prekrili C nosač, vertikalna svjetla s transparentnom plastikom i ispupčenjima djeluju vrlo efektno.
Nadalje, poklopac prtljažnika obuhvaća samo staklenu površinu, ispod kojeg se nalazi gabaritan horizontalni nosač. Jasno je da visoki utovarni rub nije u ovom slučaju minus, jer prtljažnik spremnika 139 litara ionako ne može prihvatiti veće terete poput kašete napitka ili velike putne torbe. Za takve stvari potrebno je preklopiti naslon ili se poslužiti stražnjim sjedalom.
Iznenađujuća prostranost
Iako je vanjskim dimenzijama (343x163x147 cm ) punih 24 cm kraći od modela C2, duljina putničke kabine ostala je ista ili preciznije, 162 cm interijera potpuno je iskoristivo. Inovativna arhitektura, redukcija prevjesa i minimalistički motorni prostor urodili su plodom.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
C1 nudi potpuni komfor za putnike sprijeda, a spustimo li kriterije pozitivnu ocjenu zaslužit će i stražnja klupa. Naravno, valja imati na umu da čuda nisu moguća, pa tanka i tvrda stražnja klupa zasigurno neće biti omiljeno mjesto za vožnju, pogotovo ako se radi o putnicima višim od 175 cm.
Razigranost oblika karakteristična je i u kabini, gdje je gotovo svaki detalj originalan. Iako u minimalističkom stilu, prednja armatura djeluje dopadljivo. Centralno mjesto zauzima audio sustav i više-manje korisna polica, a u dnu su klizne kontrole ventilacije. Mjerni instrumenti su vrlo jednostavni. Središnje postavljen brzinomjer opskrbljen je signalnim lampicama i digitalnim pokazivačem prijeđenog puta, dok je za brojač okretaja potrebno doplatiti. U tom slučaju on će stršati iz brzinomjera što će se mnogima dopasti.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Crveno osvjetljenje i transparentna plastika oko kontrola ventilacije stvaraju poseban ugođaj noću kad je kabina C1 ugodno obasjana. Na žalost, minimalizam je rezultirao time da poneke tipke nisu osvjetljene, pa je potrebno privikavanje dok sve ne sjedne na svoje mjesto.
Moderan nastup u kabini zaokružuju monolitna sjedala s integriranim naslonima za glavu. Još jedno jednostavno rješenje ovdje odlično funkcionira sa stanovišta udobnosti. Inače razlike u odnosu na ostale blizance su minimalne, Aygo i 107 imaju tek drugačiji volan, dok je sve drugo ostalo isto.
Jedan motor, puno zabave
Najmanji Citroen se u Hrvatskoj nudi isključivo s benzinskim motorom i ručnim pet-stupanjskim mjenjačem. Toyotin 1.0 trocilindarski motor s četiri ventila po cilindru i VVT tehnologijom istiskuje maksimalnih 68 KS pri 6.000 o/min, uz 93 Nm zakretnog momenta dostupnog pri 3.600 o/min. Sa svega 69 kg, Toyotin motor je trenutno najlakši na tržištu.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Njegova glavne prednosti su agilnost i mizerna potrošnja koja prema tvorničkim podacima prosječno iznosi 4,6 l/100 km. Tijekom testa ostvarili smo prosjek od 5,5 litara što je više nego zadovoljavajući rezultat s obzirom na stalno upaljenu klimu i činjenicu da gradskog mališana nismo štedjeli. Naime, sedamdesetak konja u kombinaciji s 800 kg teškim automobilom i odlično pogođenim podvozjem više je nego dovoljno za zabavu.
Iako tvorničkih 13,7 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i 157 km/h maksimalne brzine nisu brojke od kojih se zavrti u glavi, dojam koji C1 pruža na cesti je iznad očekivanja.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Nervozno ponašanje motora i zvuk koji daje pri većim okretajima bliski su motociklu, pa se u vožnji često stječe dojam da idete brže nego što mislite. Nikakvih zamjerki nema niti na mjenjač (potpisuje ga Toyota), što u kombinaciji s dovoljno izravnim električnim servom čini C1 jednim od najdinamičnijih u klasi. Kočnice potpomognute serijskim ABS-om ulijevaju povjerenje, dok snalaženju u gradu doprinosi podatak o skromnom krugu okretanja od svega 9,5 metara.
U Citroenu su posebno ponosni na sigurnost automobila. Osim serijske opreme koja uključuje dva zračna jastuka i ABS, tu su još brojna ojačanja karoserije, stup upravljača koji se u slučaju sudara uvlači za 73 mm i spriječava mogućnost ozljeda prsnog koša. Uostalom četiri zvjezdice pri EuroNCAP-u govore da je C1 ozbiljan automobil složen u skladu sa svjetskim standardima.
Miljenik žena
Kao i u slučaju ostalih ljepuškastih mališana poput Daewoo Matiza, i Citroen C1 bi vrlo lako mogao postati neizostavni dio šminke pripadnica ljepšeg spola. Sudeći po oduševljenju ženskog dijela redakcije za očekivati je da C1 s vremenom stekne status ženskog automobila.
One će u ovom automobilu vidjeti i ponešto od onoga što je promaklo našoj pažnji, pa smo stoga na kraju potražili njihovu pomoć. Slijede dojmovi kolegice iz redakcije, koja je imala priliku voziti C1.
"C1 je definitivno automobil kojeg bih, nakon što sam ga vozila, poželjela imati to unatoč svim njegovim nedostacima. Jednostavno me oduševio čim sam ga ugledala, a dojam je ostao isti i nakon vožnje. Poseban, mali gradski automobil u kojem zasigurno nećete ostati neprimijećeni.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Za razliku od mog kolege, meni se posebno svidjela siva boja, pogotovo nakon što sam vidjela crveni model koji me baš i nije oduševio. Odlično osmišljen je stražnji dio automobila s vratima koja obuhvaćaju samo staklenu površinu. Takvo što nisam vidjela na niti jednom drugom autu - zaista originalno.
Unutrašnjost automobila je odlično napravljena. Brojač okretaja koji strši iz brzinomjera je prvo što sam primjetila kada sam sjela u automobil. Odlično rješenje koje odražava veseli karakter cijelog automobila.
Dojam je da se s dosta pažnje radilo na uređenju interijera, kako na ergonomiji tako i po pitanju dizajna. Možda baš zato grubo odskače dio između sjedala vozača i suvozača u kojem dosta neugledno "strši" ručna kočnica bez dodatnih pretinaca koji bi se odlično uklopili u interijer.
Prednje sjedalo je dosta udobno, barem što se tiče gradske vožnje, dok se isto ne može reći za stražnja sjedala koja su na iole duljim relacijama neupotrebljiva. Prtljažnik je svakoj ženi dosta važan dio automobila, a u Citroenovoj igrački je jako malen.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Teško je zamisliti da bi nešto više od vrećica iz dućana u njega stalo, ali kako je C1 idealan za shoping s prijateljicama u gradu, i takav prtljažnik će poslužiti svrsi. Ne treba posebno naglašavati da s njim nema problema pronaći mjesto za parking čak i u vrijeme najvećih gužvi u centru grada.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Sjesti u C1 i voziti ga za mene je bio poseban gušt jer je auto zaista poseban i nadasve simpatičan. Kako nisam poseban stručnjak što se tiče tehničke strane, najvažniji mi je osjećaj koji imam kad automobil vozim. A on je toliko dobar da mi je nakon sedam dana druženja rastanak teško pao. C1 je takav da ga, iako ima mana, jednostavno poželiš imati."
Najjeftiniji trendseter na tržištu
Citroen C1 starta s cijenom od 66.600 kn koliko stoji izvedba s tri vrata i X paketom opreme. Čak i u svojoj baznoj izvedbi C1 pruža svom vlasniku zadovoljavajući imidž, pogotovo izabere li odgovarajuću boju vanjštine. Jer C1 je pravi šminker koji brojne kvalitete krije ispod lima.
Nabrojimo neke od njih. Osim jednako atraktivne unutrašnjosti, C1 ima vrlo prostranu kabinu s obzirom na vanjske mjere. U pogledu mehanike dovoljno je reći da ga potpisuje Toyota. Pridodamo li svemu tome uzorno podvozje koje bi bez većih preinaka podnijelo i moguću VTS izvedbu, te atraktivnost linija i dvogodišnje jamstvo, možemo samo konstatirati da je C1 odličan automobil i pametna kupovina.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Što se pak tiče mana, sasvim je sigurno da ih i ovdje možemo naći. Prije svega to su relativno skupe doplate: testirani C1 s full opremom stoji gotovo 86.000 kn, što je već ozbiljan iznos. Pogotovo ako se ima na umu da se radi o gradskom automobilu, dakle drugom u kućanstvu, koji je gotovo nezamislivo vidjeti u obiteljskoj ulozi.
Važnija serijska oprema (razina X): | |
Zračni jastuci za vozača i suvozača | |
ABS/EBD | |
Brisač stražnjeg stakla | |
Stražnji nasloni za glavu | |
Farovi podesivi po visini | |
Vanjski retrovizori podesivi iz unutrašnjosti | |
Priprema za radio | |
12V utičnica | |
Preklopivi naslon stražnjeg sjedala (jednodijelni) | |
Razina SX | |
Bočni zračni jastuci | |
El. servo-upravljač podesiv po visini | |
Isofix sustav (3 točke pričvršćenja) | |
Preklopiva stražnja klupa (50:50) | |
Električni podizači prednjih prozora | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Dodatna oprema Cijena (kn) | |
Metalik boja |
2.250 |
Klima uređaj |
5.900 |
Radio-CD (+ br. okretaja) |
2.900 |
Citroen C1 1.0i SX |
74.800 |
Cijena testiranog vozila |
85.850 |
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati