Citroen C2 - Sport i dizajn

Piše:
četvrtak, 2.10.2003. 09:36
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Citroen C2 - Sport i dizajn

ZADNJEG dana mjeseca rujna zastupnik Citroena za Hrvatsku je održao službeno predstavljanje modela C2, koji će u prodaju stići kroz nekoliko dana. Najvažniji novitet u ovoj godini prilika je da se još jednom naglasi značajan prodajni uspjeh francuskog diva na hrvatskom automobilskom tržištu.

Upravo zahvaljujući velikom iskazanom interesu za naše tržište, Hrvatska ima čast nekoliko dana nakon svjetske premijere ugostiti novog gradskog zavodnika.

Dizajn

Suprotno filozofiji nekih drugih proizvođača, koji nastoje vizualno približiti svoje modele, Citroen modelom C2 još jednom pokazuje da je odabrao drugi put. Naime, C2 je tek neznatno sličan srodnom C3, bolje rečeno, od njega se sa svih strana dovoljno razlikuje da je nemoguće zamijeniti ta dva automobila.

Ako limuzina C5 djeluje previše obično, a kompakt C3 nedovoljno agresivno, novi C2 je pun pogodak u dizajnerskom smislu. Naglašene obline modela, uz mnoštvo originalnih detalja, osiguravaju za Citroen dosad neviđenu dozu agresivnosti. Moćno naličje nadopunjeno je dinamičnim izgledom boka sa koso odrezanim staklima i povećim vratima. Straga pak, Citroen nastupa posve inovativno ponudivši dvodijelni poklopac prtljažnika i potpuno novi dizajn svjetala.

Izvedbe VTR jasno pokazuju još dinamičniju sliku sa svojim posebnim elementima karoserije. U tim izvedbama dodani su lakirani elementi u donjem dijelu prednjeg branika i u podnožju karoserije.

Unutrašnjost



Odvažnost i inovativnost modela ogledaju se i u njegovim originalnim i stimulativnim unutrašnjim ambijentima. Presvlake u kombinaciji vedrih boja i nekoliko vrst tkanine skladno se uklapaju u dizajn prednje armature preuzete s modela C3.

C2 nudi brojne pretince raspoređene u čitavoj kabini, od armaturne ploče,  središnje konzole, pa sve do obloga vrata i bočnih stjenki. Posebnost je modularni poklopac prtljažnika, koji u donjem poklopcu ima integriran zatvoreni pretinac, a može podnijeti do 100 kg opterećenja.

Ovisno o potrebama, dva stražnja sjedala, koja su neovisna i klizna, mogu se potpuno preklopiti bez ikakvog napora zahvaljujući ugrađenom amortizeru.

Za okretanje stražnjeg sjedala i njegovo spremanje uz poleđinu prednjeg sjedala dovoljan je pritisak na tipku. Taj jedinstveni sustav omogućava brojne konfiguracije. Tako u C2 mogu stati tri odrasle osobe, a da pritom ostane vrlo velik prtljažni prostor.

Ovisno o paketu opreme C2 dolazi s originalnim rješenjem, koje ste dosad mogli naći samo u trgovinama tunerske opreme. Riječ je o ručici mjenjača i unutrašnjim kvakama, koje su izrađene iz polu prozirnog materijala dostupnog u tri boje: plavoj, zlatnožutoj i zelenoj.

Visok stupanj pasivne i aktivne sigurnosti

Iako je riječ o gabaritima malom automobilu, C2 još jednom pokazuje da metri nisu presudni u postizanju visokog stupnja pasivne sigurnosti. Kao zamjena za nekoliko metara lima može poslužiti pametno projektiranje deformabilnih zona i ugradnja inovativnih sklopova.

Na ovom modelu se prednji dio konstrukcije sastoji od krakova šasije s programiranom deformacijom na koje su pričvršćena dva prigušivača i nosač od lima vrlo visoke granice elastičnosti. Podvozje i stupovi vjetrobrana projektirani su tako da apsorbiraju i rasipaju energiju prema stražnjoj strani vozila i tako zaobilaze putnički prostor. Od bočnog udarca štite dvije cijevi promjera 30 mm ugrađene u vrata, dodatno ukrućenje gornjeg djela vrata. Kao i na prednjoj strani, straga je na konstrukciju pričvršćen nosač i dva prigušivača.

Uz svoju ojačanu strukturu, C2 raspolaže brojnim sigurnosnom opremom, kao što su prednji i bočni zračni jastuci, prigušivači udaraca u armaturnoj ploči za zaštitu koljena, te stup upravljača koji se uvlači za 50 mm :

Na polju aktivne sigurnosti C2 nudi visoku razinu opreme, kao što je ABS s elektroničkim razdjelnikom kočenja, pomoć pri naglom kočenju, automatsko paljenje četiri žmigavca u slučaju naglog usporavanja, te ESP ( izvedba 1.6i 16V).

Motori

Na hrvatskom tržištu C2 će se nuditi u tri benzinske i jednoj dizelskoj izvedbi. Provjereni motori preuzeti su s modela C3, a ponuda starta 1.1-litrenim benzinskim motorom (44/60 kW/KS, 94 Nm). Sredinu ponude čini 1.4-litreni motor (54/75 kW/KS, 118 Nm), dok je za top izvedbu (VTR) rezerviran 1.6-litreni agregat u kombinaciji s SensoDrive mjenjačem (80/110 kW/KS, 147 Nm)

Dizelska ponuda ostvarena je kroz 1.4 HDI agregat od 50/70 kW/KS i 150 Nm, koji se do sada pokazao iznimno štedljivim i dinamičnim.

Vozna svojstva - prvi dojmovi

Progresivni električni servo upravljač, mali krug okretanja i ergonomija čine ovaj automobil idealnim za gradske uvjete.

Nekoliko provezenih kilometara u modelu 1.4 HDi bili su dovoljni tek za minimalni dojam, koji je pozitivan. Očito je da je podvozje preuzeto s modela C3 dodatno utvrđeno, a postignuta je viša razina zvučne izolacije.

Za ozbiljniji sud potrebno je podrobnije testirati automobil, što će se, nadamo se, desiti u bliskoj budućnosti.

C2 u Hrvatskoj

Prodaja modela na hrvatskom tržištu starta 16. listopada. Model će biti dostupan u tri razine opreme i dvanaest boja karoserije. Lansiranje će biti popraćeno nizom promotivnih aktivnosti. Već 10. listopada na Trgu Bana Jelačića u Zagrebu  će biti izloženo deset automobila, a od 6. listopada startaju probne vožnje za sve kupce Saxa i sudionike C3 Road Showa.

18. i 19. listopada su rezervirani za dane otvorenih vrata, a od 18. listopada starta CCC2 koncept (Citroen Call Centar C2), gdje će svi zainteresirani kupci biti u mogućnosti ostvariti test vožnju po principu "1 dan 100 km".

I na kraju, spomenimo cijene modela. Najjeftinija izvedba, što će reći 1.1 SX (el. brojač okretaja, putno računalo, zračni jastuci + bočni " Thorax" zračni jastuci, progresivni servo, daljinsko centralno zaključavanje…) stoji 9.920 eura.

Dizelska 1.4 HDi izvedba dostupna je s X i Sx paketom opreme i stoji 10.960 odnosno 11.550 eura. Sportska VTR izvedba pokretana 1.6 16V motorom i opremljena SensoDrive mjenjčem stoji 12.410 eura.