Dacia Solenza – novi model za novo vrijeme
POČETKOM travnja rumunjsko tržište automobila će biti bogatije za jedan novi model, i to domaći. Solenza je najnoviji proizvod, kojim Dacia najavljuje velike promjene u svojem poslovanju.
Nadugo nakon što je u vlasništvo Dacie ušao Renault, rumunjski proizvođač se probudio iz sna. Modeli Nova i SuperNova, poznati i na hrvatskom tržištu, mogu se shvatiti kao prijelazni modeli kojima je ispunjen period do realizacije većih investicija, dok je Solenza prvi model, koji bi trebao opravdati očekivanja o proboju na inozemnim tržištima.
Da se stvari pomiču na bolje potvrđuju prodajni rezultat, Dacia je u protekloj godini ostvarila 50-postotni porast proizvevši 52.742 vozila. Novi model tu bi brojku do 2007. godine trebao učetverostručiti, čime bi Dacia postala jedan od najjačih auto-proizvođača u regiji.
Solenza je rezultat ulaganja od čak 40 milijuna €. Riječ je o predstavniku niže klase, koji bi na manje zahtjevnim tržištima kao što su središnja i istočna Europa trebao konkurirati niskom cijenom, ali i visokim stupnjem funkcionalnosti.
Model je dugačak 4.08 metra, što je 5 cm više od prethodnika. Međuosovinski razmak od 2.48 metra identičan je prethodniku, pa se može reći da komforom Solenza ne predstavlja neki značajan odmak od SuperNove.
S dizajnerskog stajališta napredak je očigledan, jer rumunjski predstavnik djeluje svježe i puno kompaktnije. Prednji kraj vozila otkriva novi zaštitni znak tvrtke, a to je maska u obliku slova V i veći logo marke. I dok eksterijer ne zaostaje previše za trendovima, u unutrašnjosti je Solenza još uvijek u ranim 1990-tima.
Mješavina svega i svačega, otvori ventilacije ala Alfa 33, prekidači ventilacije od Renaulta Clio, kamionski upravljač itd. Međutim, sve to se može oprostiti iz jednog bitnog razloga, a to je cijena. Naime Solenza bi trebala stajati oko 5.100 €, čime bi se obistinile prošlogodišnje najave Renaulta o razvoju jeftinog i kvalitetnog modela.
U ovoj klasi presudne su dvije stvari. Jedna je prostranost, jer jeftini modeli na istoku kupuju se na metre. Drugi razlog je prije spomenuta cijena, koja je osjetno niža i od Lade 110, jedinog izravnog suparnika.
Na području motora stvari su ostale iste. Novi model pokreće (stari) 1.4-litreni Renaultov benzinac od 75 KS i 114 Nm. Potrošnja bi trebala biti oko 7 l/100 km u mixu, što je solidan rezultat.
Kad je u pitanju opremljenost, Solenza osjetno nadilazi istočnu konkurenciju. Tako će top model biti serijski isporučivan sa elektronskom blokadom motora, servo upravljačem, klima uređajem, el. podizačima prednjih stakala i CD audio uređajem sa 4 zvučnika.
Dacia tijekom ove godine planira u modernizaciju pogona i razvoj novih model uložiti čak 356 milijuna € i već kroz nekoliko godina postati zapažena marka na tržištu EU.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati