DVD-recenzija za "Banket": Nešto je trulo u kung fu "Hamletu"
KINA se posljednjih desetljeća na polju filmske industrije nastoji nametnuti kao svjetska sila isto kao i na polju politike i drugih grana ekonomije. Naše videoteke su stalno zasipane sve raskošnijim i sve ambicioznijim kineskim povijesnim spektaklima čiji je cilj zasjeniti dosada neprikosnovene holivudske blockbustere.
To uvijek ne rezultira nekim naročitim uspjehom, ali su i kineski promašaji na tom polju u pravilu zanimljiviji od splačina koje nude kreativno odavno iscrpljeni Hollywood. Jedan od primjera je i "Banket" Feng Xiaoganga, koji se prošle godine bez uspjeha kao hongkonški kandidat natjecao za "Oscara" za najbolji strani film, a protiv sebe imao i spektakl "Prokletstvo zlatnog cvijeta" koji je predstavljao kinesku maticu.
Radnja filma se događa u 10. stoljeću kada se moćno Kinesko carstvo pod dinastijom Tang raspalo na niz međusobno zakrvljenih dinastija i državica. Mladog Wu Luana (Wu), nominalnog prijestonasljednika, pak, muče drugi problemi. "Malu Wan" (Ziyi), mladu dvorsku damu u koju je zaljubljen od djetinjstva, njegov otac je uzeo za novu ženu.
Ojađeni Wu Luan je napustio dvor kako bi se počeo baviti glumom i plesom. Kada je Wu Luanovog oca otrovao i ubio njegov brat Li (You), Wu Luan se mora suočiti i s time da je za svoju novu suprugu uzeo udovicu Wan. Nakon što je izbjegao Lijeve ubojice, Wu Luan se vraća na dvor i postaje zaručen za dvorsku damu Qing Nu (Xun), kći Lijevog ministra koji kuje urotu s ciljem da svrgne Lija.
Gledatelji koji preferiraju formu nad sadržajem će imati dosta razloga za zadovoljstvo s "Banketom". Više je nego očito da su u ovaj film uložene ogromne količine juana, koje se, između ostalog, ogledaju i jednom od najvećih filmskih setova ikada sagrađenih, odnosno detaljno i vjerno rekonstruiranom palačom iz razdoblja dinastije Tang. Uz bogatstvo scenskih detalja i kostima, te sugestivnu glazbu Tan Duna (publici već ranije poznatog po "Tigru i zmaju"), tu je i po "Matrixu" poznati Yuen Woo-Ping koji je postavio vrhunske borbe.
Međutim, čim se malo više pažnje počne obraćati na sam zaplet i likove filma, vidi se da su sastojci "Banketa" prilično truli. Prije svega je to scenarij koji ne krije da mu je namjera biti svojevrsna kineska verzija "Hamleta", pa će gledatelji relativno lako prepoznati likove danskog kraljevića, Gertrude, Klaudija, Ofelije, Polonija i Laerta.
S druge strane, iako scenarij ponekad mehanički preuzima scene i likove iz Shakespeareove drame, u drugim slučajevima skreće od originala, najčešće sa zbunjujućim rezultatima. To se možda najviše vidi na samom, slabašnom i neuvjerljivom kraju filma. Režiser Feng Xiaogang, s druge strane, ponekad pretjeruje u nastojanju da film učini "umjetničkim", što je pogotovo slučaj u početnoj sceni borbe, koja se na trenutke čini samoparodijom "avangardnog" filma.
Ovaj pokušaj spajanja Shakespearea i orijentalne tradicije nije uspio, a razočaranje će izazvati neumitne usporedbe s Kurosawom koji je imao daleko više sreće s takvim pothvatima. S druge strane, film se ipak može preporučiti kako ljubiteljima povijesnih melodrama, tako i ljubiteljima azijskog filma, a Zhang Ziyi, jedna od najljepših žena svjetskog filma, je poslovično dobra u nezahvalnoj ulozi.
uloge: Zhang Ziyi, Ge You, Daniel Wu, Zhou Xun
režija: Feng Xiaogang
proizvodnja: HongKong/NR Kina, 2006.
trajanje: 131'
OCJENA: 5/10
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati