Ferrari F430 – novi vladar ceste

Piše:
srijeda, 25.8.2004. 11:16
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Ferrari F430 – novi vladar ceste

FERRARI u Parizu premijerno predstavlja svoj novi model. F430 označava dolazak nove generacije V8 modela i još jednom daje do znanja tko je vladar ceste.

Potpuno novi model nastavlja tamo gdje je 360 Modena stala. Opsežno korištenje aluminija minimizira masu, a potpuno novi motor otvara vrata u svijet Formule 1. Izvor brojnih inovacija je naravno Formula 1, a rezultat je nesvakidašnji. F430 je najvjerojatnije najbolji automobil u klasi, koji će sasvim sigurno u najkraćem roku postati trendseter.



Prve fotografije govore da je stvoreno još jedno remekdjelo talijanske škole dizajna, što i nije tako čudno s obzirom na reputaciju Ferrarijevih dizajnera. Ništa lošiji posao nisu odradili niti inženjeri. Kao što stoji u imenu, F430 pokreće lagani i što je važnije kompaktni V8 benzinski motor obujma 4.3 litre. Tehnološki dragulj razvija 360/490 kW/KS maksimalne snage pri visokih 8.500 o/min, dok okretni moment od 465 Nm vozač ima na raspolaganju pri 5.250 o/min. Specifična snaga iznosi 114 KS po litri obujma što je izvanredan rezultat.

S obzirom na masu od svega 1.372 kg, F430 se može pohvaliti odličnim masa/snaga omjerom od 2.8 kg/KS. Primjera radi, u slučaju jednog Dodge Vipera omjer iznosi 3.1 kg/KS, dok je kod Mercedesa SL još lošiji (3.3 kg/KS). Krajnji rezultat je odličan, najmlađi Ferrari do 100 km/h stiže u četiri sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 315 km/h. Zasluge za strelovita ubrzanja snosi mjenjač čija osnova je preuzeta iz Formule 1. Recimo samo da izmjena stupnja prijenosa traje 150 milisekundi, pa će te se za upravljačem osjećati poput Schumachera.



Snaga nije ništa bez kontrole, pa majstori iz
Modene posebnu pažnju posvećuju svim mehaničkim komponentama. Idealni omjer masa i uvjerljivi ovjes oplemenjeni su izvrsnim kočnicama s diskovima u kombinaciji ugljičnih vlakana i keramike. Po prvi puta je u jedan serijski automobil ugrađen elektronski diferencijal (E-Diff). Također, vozač bira između nekoliko modova rada (led, normal, sport itd.) putem kojih se prilagođava cijela elektronika automobila, a time i njegove dinamičke karakteristike.

I za kraj spomenimo dimenzije. Aerodinamična karoserija izvedena je u slijedećim granicama: 4.512 mm duljine, 1.923 mm širine i svega 1.214 mm visine. Međuosovinski razmak iznosi 2.600 mm, dok masa automobila sa svim tekućinama ne prelazi 1.5 tone (1.450 kg).

Cijena i datum lansiranja modela bit će poznati nakon svjetske premijere zakazane za kraj rujna.

Miljenko Nikolić