Fiat Punto Evo: Redizajn nosi novo ime

Piše:
utorak, 2.2.2010. 10:59
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Fiat Punto Evo: Redizajn nosi novo ime

Tekst: M.N.
Foto: Fiat

PREMIJERNO predstavljen u Frankfurtu prošle godine, obnovljeni Fiatov gradski kompakt dolazi s novim imenom, ali i što je važnije, dvostrukim profitom za kupca. Upravo tako, Punto Evo nudi više, a zahvaljujući promociji stoji manje.

Upravo ćemo i početi od cijena. Punto Evo na hrvatskom tržištu je trenutno dostupan u četiri motorne izvedbe, a start je na 75.990 kn (1.2/65 KS) s uključenih 10.000 kn popusta. Dizelaš je skuplji 19.000 kn, dok Racing izvedba s novim 1,4 MultiAir motorom snažnim 105 KS stoji 103.990 kn. Ako pak želite dodatni par vrata doplata je točno 3.000 kn.

Temeljito obnovljeni model stavlja jasan naglasak na ekologiju.

Evoluirani Punto kao glavnu novost donosi MultiAir liniju motora, produkt FPT (Fiat Powertrain Technologies), koji u odnosu na dosadašnji konvencionalni motor daje više snage (10%) i okretnog momenta (15%), a istovremeno troši manje (10%) uz značajno reducirano emisiju štetnih plinova.

Nova tehnologija zasad se primjenjuje na dva proizvoda, slabijem (105 KS) i dostupnom u nas, te snažnijem koji uz pomoć turbopunjača razvija 135 KS. Potonji omogućava Puntu da uhvati "dvije glave", a na pola puta je nakon 8,5 sekundi. I ono najvažnije, prosječna potrošnja je svega 5,6 l/100 km.

Recimo i kako slabiji predstavnik postiže 100 km/h za 10,8 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 185 km/h. Ako ćemo pak o dizelašima u pitanju je Multijet linija koja podrazumijeva drugu generaciju common-rail ubrizgavanja s tlakom ubrizgavanja do 1.600 bara.

Ovdje je u pitanju 1,3 motor dostupan u Euro 4 (75 i 90 KS) i Euro 5 verziji (75 i 95), gdje se najsnažnija opcija serijski oprema Start&Stop sustavom. Vrh ponude rezerviran je za 1,6 izvedenicu motora snažnu 120 KS, koju karakterizira 9,6 sekundi za sprint do 100 km/h i 193 km/h maksimalne brzine.

Osim prije spomenutog sustava automatskog isključivanja motora koji se serijski nudi na svim Euro 5 motorima, vlasnika Punta očekuje i pomodni GSI indikator optimalne izmjene stupnja prijenosa.

No, puno zanimljivijim čini se nastavak plinske popularizacije, pa će tako Punto u gami imati bifuel izvedbe u kombinaciji benzin - LPG i benzin - CNG, koje će karakterizirati zelena točka u imenu modela (crvena rezervirana za najsnažnije izvedbe).

Temeljiti redizajn vrijedi i po pitanju estetike. Izvana su vidljive standardne novine koje zadiru u odbojnike, svjetla, masku hladnjaka i još poneki detalj.

U kabini su novosti primjetnije, a tiču se nove ploče s instrumentima, te osjetno kvalitetnije izrade (i materijala). Više je i pretinaca, a napredni Blue & Me sustav preseljen je na središnju konzolu.

Sve u svemu Fiat Punto Evo donosi brojne novosti, koje će talijanskom modelu podići konkurentnost, te ga istovremeno učiniti još atraktivnijim, posebno na hrvatskom tržištu gdje je Punto bio više manje uvijek tražena roba. Startni popust od 10.000 kn dodatni je plus.

>> Baza automobila: Fiat Punto Evo