Fighter - Bristol kakvog ne poznajemo
UZ NEDAVNO predstavljeni Blenheim Speedster Fighter je još jedan model koji skoro u potpunosti mijenja sliku o Bristolu, tvrtki čiju filozofiju mnogi do danas nisu shvatili.
Zadržana je samo bezobrazno visoka cijena, kojoj ne može nitko na Otoku parirati.
Malo koji proizvođač je uspio tako dobro unovčiti svoj imidž kao što je to učinio Bristol u posljednjih 57 godina postojanja.
Neuglednog dizajna, zastarjele tehnologije i papreno visoke cijene, Bristolovi modeli uporno uspijevaju naći put do bogatih ekscentrika, kojih u Velikoj Britaniji nikad nije nedostajalo.
Fighter tu sliku mijenja, jer je riječ o modelu, koji pažnju plijeni dizajnom, primijenjenom tehnologijom, ali i moćnim pogonskim agregatom, najjačim ikad ugrađenim u jedan automobil ove marke.
Predstavljen bez velike reklame, baš kao i Speedster, Fighter je nedavno uvršten u gamu, kao dvosjed, koji će svojim karakteristikama vlasniku nuditi nesvakidašnji užitak.
Ne pamtimo da je ikad neki proizvođač bio toliko samouvjeren. Izjaviti da je riječ o automobilu koji predstavlja najbolje cestovno prometalo, previše je i za pompozne Engleze.
A upravo to kažu u Bristolu.
Dizajn
U pogledu dizajna stvarno nema prigovora. Dovoljno je samo pogledati ostale modele u gami i odmah je jasno da je učinjen korak od sedam milja.
Skladno dizajniran eksterijer, koji je uzor našao u zrakoplovstvu, prošao je ispitivanja u zračnom tunelu.
Proizvođač spominje vrlo nizak koeficijent otpora zraka i garantira snažan down force usprkos nedostatku spojlera i otvora.
Ipak je riječ o automobilu sposobnom za brzine više od 320 km/h, pa su takva svojstva od vitalne važnosti.
Velika doza atraktivnosti obogaćena je gullwing (galebova krila) sustavom otvaranja vrata, koji se danas sve više koristi.
Unutrašnjost
Uređenje interijera u potpunosti prati britanski školu. Connolly koža, Wilton tepisi, ukratko, kabina je obložena najkvalitetnijim materijalima. Komfor, kao i luksuz, kupcima ovakvih automobila je primaran, pa su se konstruktori ovim segmentima bavili iznimno pažljivo.
Bez obzira na brzinu i vrstu podloge, buka u putničkom prostoru je minimalna. Ugradnjom velike količine izolacije izbjegnut je svaki zvučni kontakt s okolinom.
Proizvođač obećava izuzetni komfor putnicima, naravno ukoliko su niži od 1.96 m.
Motor
U Bristolu su se uvijek oslanjali na volumen, pa se tako i u slučaju Fightera za pokretanje brine motor povećeg obujma.
Riječ je o 8-litrenom V10 agragatu, poznatom iz Vipera, koji je za potrebe Engleza prošao temeljitu doradu. 525 KS maksimalne snage isporučuje već pri 5.600 o/min, dok maksimalni okretni moment iznosi čak 714 Nm pri 3.600 o/min.
Serijski će se isporučivati sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a kao opcija će svoje mjesto naći 4-stupanjska automatika.
Kad je riječ o automobilu vrijednom skoro 300.000 eura, potrošnja goriva je sasvim nebitna, koliko god iznosila.
Proizvođač tek napominje da je spremnik goriva obujma 100 litara dovoljan za 350 do 500 milja odnosno 560 do 800 km.
Primitivna matematika otkriva da je riječ o potrošnji u okvirima 12,5-17.8 l/100 km, koja budi opravdanu sumnju. Stoga bi preporuka bila odabrati veći spremnik goriva obujma 135 l sa popisa dodatne opreme.
Cijena
Britanski državljani će za novi Fighter morati izdvojiti čak 205.000 GBP, što je osjetno više od ostalih modela u gami. Bez obzira na cijenu, Bristolu neće biti problem naći kupce, kojih bi ove godine trebalo biti tek dvadesetak.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati