Ford Mustang GT-R – povratak korijenima

Piše:
utorak, 6.4.2004. 10:57
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Ford Mustang GT-R – povratak korijenima

FORD u New Yorku predstavlja koncept Mustanga pokretan 440 KS snažnim 5.0 V8 motorom i najavljuje povratak super-sportske izvedbe na scenu.

Američka ikona nije mogla bolje započeti godinu u kojoj slavi 40-ti rođendan nego upravo predstavljanjem koncepta kojim se odaje počast legendarnom natjecateljskom Mustangu pokretanom 5-litrenim V8 motorom. GT-R ima dakle dvostruku ulogu, da obilježi veliki jubilej, ali i da najavi skoro lansiranje sportske izvedbe i cijele linije proizvoda za tuning novog Mustanga. Prema najavama paleta atraktivnih tunerskih paketa na tržište stiže već ove godine.

GT-R je koncept inspiriran natjecateljskim Mustangom iz 1970.g (Boss 302 Trans-Am) kojeg je također karakterizirala atraktivna žuta boja. Povratak "žutog Mustanga" pokazuje definitivan povratak Forda na scenu.

Koncept pokreće 440 KS snažan motor, koji za potrebe natjecanja bez većih problema može biti "nabrijan" na više od 500 KS. Dovoljno je reći da je prošle godine ovaj motor (505 KS) Fordu osigurao pobjedu na natjecanju "24 Hours of Daytona ". S obzirom da je koncept od Mustanga, koji u prodaju stiže na jesen, posudio oko 85 % dijelova sasvim je sigurno da je serijska proizvodnja izvediva. Novi Mustang je, kako kažu u Fordu, toliko čvrst da jednostavno nije bilo potrebe za opsežnim modifikacijama.

Posebnosti koncepta GT-R su ipak vidljive. Prije svega to je poklopac motora od ugljičnih vlakana, te još agresivniji izgled prednjeg kraja.  Na boku su uočljivi prošireni blatobrani čime je omogućen smještaj sportskog ovjesa i 20-inčnih kotača. Ispušni sustav s dvostrukim završetkom je smješten također na boku, odmah ispred stražnjih kotača. Zbog konstrukcijskih zahtjeva Mustang je izgubio stražnja bočna stakla, dok su vrata ostala ista. Stražnjim krajem dominira ogromni spojler napravljen iz kompozitnih materijala, a dimenzijama udovoljava kriterijima svih važnijih natjecanja u SAD-u.

Uređenje interijera predstavlja daljnju evoluciju koncepta GT predstavljenog prošle godine. Posebna atrakcija je upravljač posuđen iz Formule 1 sa integriranim brojačem okretaja, signalnim lampicama i tipkama za izmjenu stupnjeva prijenosa. Na instrumentnoj ploči se nalaze tek pokazivači tlaka ulja i temperature rashladne tekućine.

Kako je riječ o natjecateljskom automobilu u performanse ne treba sumnjati. Svi preduvjeti su ispunjeni, od snažnog motora, natjecateljskog 6-stupanjskog mjenjača, pa sve do 30 % čvršće konstrukcije i idealne raspodjele masa (50:50). Zvuči nevjerojatno, ali platforma automobila vrijednog svega 20.000 USD je ostala uglavnom neizmijenjena, što samo govori u prilog sportskih aspiracija novog Mustanga. Sve konstrukcijske promjene se svode na nekoliko ojačanja i zaštitni kavez u kabini.

Potpuno novi kočioni sustav potpisuje Brembo. Sprijeda su ugrađena šesteroklipna kliješta i diskovi promjera 363 mm, dok su straga diskovi promjera 330 mm i četiriklipna kliješta. Koncept je postavljen na natjecateljke (slick) pneumetike mjera 275/35 sprijeda i 305/30 straga.

GT-R je možda jedini koncept na svijetu, koji uz malo mašte može biti napravljen u malo bolje opremljenoj radionici. Sve što vam treba je osnovni Mustang (od 20.000 USD na više), 5.0 V8 "Cammer" motor s pripadnim kitom (cca 15.000 USD), karoserijski dodaci (uskoro u prodaji) i nešto znanja.

Miljenko Nikolić