Ford poručuje: Vrijeme je za novi Capri

Piše:
petak, 10.1.2003. 10:30
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Ford poručuje: Vrijeme je za novi Capri

KAKO ne bi ostao u sjeni koncepta Mustanga, Ford je projekt još jednog koncepta sportskog automobila jednostavno prebacio na Mercury. Za Mercury je to više nego dobrodošao poklon, kojim bi mogao uskoro vratiti staru slavu.

Mercury je marka poznata u SAD-u po modelima namijenjenim mlađuj klijenteli, što zbog dizajna, što zbog povoljnije cijene u odnosu na konkurente. Konceptom Messenger tvrtka se vraća korijenima i javnosti predstavlja projekt sportskog dvosjeda.

Krajnje energičan dizajn karakteriziraju skladne linije vozila te mnogi otvori za strujanje zraka. Naime uz predimenzionirane otvore na prednjem i stražnjem braniku, istih nije bio pošteđen ni poklopac motora. Dizajn svijetala, posebno prednjih sa dodatnim pokrovam dodatno naglašava agresivan nastup.

Stilisti su pažnju posvetili svakom detalju, pa su čak i naplatci oblikovani do savršenstva. Naime naplatak je konstruiran po uzoru na lopatice turbine, u sredini se nalazi slovo M, što sve zajedno u kombinaciji sa sjajnim finišem djeluje vrlo efektno. Sprijeda su ugrađeni kotači promjera 19 inča (gume 275/40), a straga su inč veći.(gume 305/40).

Bočne linije uvjetovane su ugradnjom velikog V8 agregata, što u prijevodu znači da je putnička kabina morala biti pomaknuta maksimalno unazad, a prostor motora ekvivalentno produljen. Usprkos načinjenim kompromisima i dalje je riječ o upotrebljivom prijevoznom sredstvu, koje i nije daleko od serijske proizvodnje.

Da, Messenger je vrlo upotrebljiv koncept. Iako gabaritima spada u veće coupe modele (4.533 x 1938 x 1304 mm), riječ je o dvosjedu. Očito je da je pogonski agregat «pojeo» previše prostora za ugradnju stražnje klupe. S druge strane, prtljažnik kapacitetom od 340 litara možemo smatrati solidnim rezultatom.

Unutrašnjost na najbolji mogući način opisuje novi DNA dizajn. Djeluje čvrsto, moderno, ali i funkcionalno. Izrazito «vozački» orijentirano sučelje opslužuje vozača svim važnim informacijama putem minimalistički dizajniranih instrumenata.Razlog je jednostavan, naime, projektanti smatraju da je kod ovakvog tipa automobila najvažnije da vozač što lakše i brže može očitati informacije sa instrumenata, a dok je dizajn sporedan.

Upotreba modernih materijala (ugljična vlakna i aluminij) primijenjena je i u oblikovanju interijera. Tako sportska sjedala imaju ugrađeni aluminijski ovir zahvaljujući čemu su element pasivne sigurnosti.

Messenger Concept pokreće alumijski V8 motor obujma 4.6 litre, a snaga se na stražnje kotače prenosi putem 6-stupanjskog sekvencijalnog mjenjača. Za sigurno zaustavljanje brinu se 4-klipni kočnice sa diskovima promjera 355 mm marke Brembo.

Od hrpe koncepata izloženih u Detroitu nek njih nekolicina su ozbiljni projekti vrlo blizu serijske proizvodnje. Mercury Messenger je sigurno jedan od njih. Stvar postaje još zanimljivija, ako se uzme u obzir da Ford (vlasnik Mercury-a) u posljednjih nekoliko godina oživljava legendarne modele.

Vrlo je vjerojatno da u ovom konceptu gledamo budući «Capri», koji bi nakon dvadesetak godina beznačajnih coupea, mogao konačno dobiti dostojnog nasljednika.

Ostale automobile izložene na Detroit Auto Show-u možete pogledati OVDJE.