Goodbye Lotus Esprit
JOŠ JEDNA legenda odlazi u povijest. Njegovo veličanstvo, Lotus Esprit, nakon četvrt stoljeća neprekidne proizvodnje odlazi u ropotarnicu prošlosti i ostavlja nas bez pravog nasljednika.
Proizvodni pogoni Lotusa smješteni u Hethelu u Norfolku su ugašeni. Barem kad je u pitanju najpopularniji Lotus i jedan od rijetkih sportskih automobila, koji se uglavnom neizmijenjen proizvodio skoro trideset godina.
Lotus Esprit je kao koncept prvi put ugledao svijetlo dana davne 1972. godine. Četiri godine kasnije, početkom 1976. g, starta proizvodnja, a sve ostalo je povijest. Iz počasti prema njegovom dizajneru, model proizveden do 1988. godine se među ljubiteljima još naziva Giugiaro Esprit. Primjera radi, ovaj automobil je vozio i James Bond u filmovima Spy Who Loved Me (Špijun koji me volio) i For Your Eyes Only (Samo za tvoje oči).
1988. godine na scenu stupa dizajner Peter Stevens, koji je zaslužan za prvi značajniji facelift modela. Za one koji ne znaju recimo da je Stevens osmislio Mclaren F1, po mnogima najbolji sportski automobil svih vremena. Ova generacija prozvana Stevens Esprit također nije bila pošteđena filmskog platna, dovoljno je sjetiti se filmova Basic Instinct (Sirove strasti), Pretty Woman (Zgodna žena).
I za kraj spomenimo da je na proizvodnji Esprita radio 21 radnik, a da je cjelokupno sklapanje automobila trajalo 584 radnih sati. U prosjeku je iz tvornice izlazio jedan primjerak tjedno. Procjenjuje se da danas na svijetu ima oko 15.000 voznih Esprita, te da im se cijena kreće od 5.000 do 70.000 eura.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati