Honda FCX: Na cesti od ljeta
HONDA je u Los Angelesu premijerno predstavila unaprijeđenu izvedbu vozila pogonjenog gorivim ćelijama. Prvi primjerci bit će ponuđeni u najam i to već od ljeta iduće godine.
Posljednje izdanje studije nosi ime FCX Clarity, a najveće novosti ostat će skrivene ispod više no atraktivno skrojenog odijela. Naravno radi se o pogonskom sustavu nultog zagađenja, kod kojeg su sve komponente optimizirane s obzirom na efikasnost, masu i, naravno, autonomiju samog vozila.
Najkraće rečeno, srce napredne Honde čini nova V Flow platforma, koju čine poboljšane generacije gorivih ćelija tipa PEM (Proton Exchange Membrane Fuel Cell) s vertikalno usmjerenim energetskim procesom i maksimalnom snagom od 100 kW.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Prve informacije govore kako ovaj sustav zauzima 50 posto manje volumena u odnosu na prethodni sustav jednakih mogućnosti, dok mu je masa za 67 posto manja. Praktično, novi je pogonski sustav za čak 180 kg lakši od dosad korištenog.
Pojednostavljeni princip djelovanja je poznat: miješanjem vodika iz spremnika (tlačni - cca 345 bara, kapacitet 171 l) s kisikom iz atmosfere oslobađa se energija koja pretvorena u električnu pokreće pogonski elektromotor. Radi se o sinhronom motor s uzbudom putem permanentnog magneta. Maksimalna snaga je 95 kW/129 KS, a okretni moment 256 Nm.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Dodatan izvor energije čini set Li-Ion baterija, koje skladište kinetičku energiju dobivenu regenerativnim kočenjem, kao i višak energije dobiven katalitičkom reakcijom gdje se vodik razlaže na protone i elektrone te kemijski reagira s kisikom. Naravno, osim dobivene energije, jedini produkt je čista voda.
Ukupna masa vozila koje gabaritima spada u srednju klasu (4835 × 1845 × 1470 mm) je odličnih 1.625 kilograma. Autonomija vozila povećana je za 30 posto u odnosu na prethodnu generaciju studije i sada iznosi do 430 km. Što se tiče potrošnje energije, ona je sada do tri puta manja u odnosu na klasičan automobil pogonjen benzinskim motorom te 1,5 puta manja u odnosu na benzinsko-električni hibrid.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Kako je rad na niskim temperaturama jedan od većih ograničenja kod fuel cell vozila, no FCX nema takvih problema - pogonski sustav moguće je startati pri temperaturi od -30 stupnjeva Celzijusa. I za kraj, reći ćemo tek kako je maksimalna brzina Honde FCX 160 km/h.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati