Honda FR-V – praktičnost na japanski način

Piše:
srijeda, 7.7.2004. 13:05
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Honda FR-V – praktičnost na japanski način

OD JESENI će i Honda imati svog aduta u segmentu kompaktnih monovolumena. Za to je zaslužan model FR-V s kojim japanski proizvođač na već poslovičan način dovodi nove standarde, ovaj put po pitanju funkcionalnosti.

FR-V je razvijen na platformi nedavno obnovljenog terenskog CR-V. U duljinu se rasprostire 4.285 mm, dok širina vozila iznosi 1.810 mm. Kada tome pridodamo visinu od 1.610 mm slobodno možemo konstatirati da Hondin monovolumen osnovnim gabaritima ne izlazi iz prosjeka klase.

Međutim, ono najbolje se i ovog puta krije ispod lima. Ne, nije riječ o nekom novom motoru, već o načinu na koji je koncipiran interijer. FR-V poput Multiple posjeduje čak šest sjedala raspoređenih u dva reda. Prava novost je mogućnost zasebnog pomicanja središnjeg sjedala, prednje centralno sjedalo može se uzdužno pomicati punih 270 mm, dok stražnje ima hod od 170 mm. Najveća prednost koncepcije je u tome da je izostavljanjem trećeg reda sjedala dobiven voluminozni tovarni prostor. Kapacitet prtljažnika u osnovnoj varijanti iznosi odličnih 439 litara, a preklapanjem sjedala raste do maksimalnih 1.600 litara.

3x2 koncepcija očito donosi obilje komfora, a jednako je zastupljena i praktičnost. Nebrojene kombinacije slaganja sjedala nadopunjene su brojnim pretincima. Tu su još i ladice skrivene ispod sjedala, te poveće spremište na prednjoj armaturi.

Tri motorne izvedbe

FR-V će se na europskom tržištu nuditi u dvije benzinske i jednoj dizelskoj izvedbi. Već bazna motorizacija ostvarena 1.7-litrašem od 125 KS i 154 Nm u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem performansama žestoko udara konkurenciju. 12.3 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i maksimalna brzina od 182 km/h, uz prosječnu potrošnju od 7.95 l/100 km su izvrsni rezultati za jedan monovolumen.

Snažniji benzinac pokreće dobro poznati 2.0 motor od 150 KS i 192 Nm okretnog momenta, a isporučuje se u kombinaciji s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Ubrzanje do 100 km/h traje 10.5 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 195 km/h. Snažniji motor, uz sportske aspiracije, donosi i nešto veću potrošnja, koja u prosjeku iznosi 8.9 l/100 km.

Polovicom iduće godine na scenu dolazi posebno zanimljiva dizelska izvedba. 2.2-litreni motor raspolaže s 140 KS i čak 340 Nm, a u njegove kvalitete smo se imali prilike upoznati na Accordu. Gotovo deset godina razvijan motor odlikuje vrlo čisti ispuh (EU 4) i titula motora s najvećim okretnim momentom po litri obujma.

Bogata oprema

Prema najavama Honda je za FR-V predvidjela vrlo bogatu serijsku opremu. Kompaktni monovolumen bi već u baznoj izvedbi trebao dolaziti s ABS-om i elektronskom raspodjelom kočenja, te VSA programom stabilnosti. Aktivnu sigurnost prati i pasivna ostvarena putem potpunog seta zračnih jastuka, pojaseva u tri točke učvršćivanja i Isofix pričvršćenja.

Prodaja bi trebala započeti krajem godine, kada će biti objavljene i cijene. Pretpostavlja se da bi ulazni model na zapadnim tržištima trebao stajati ispod 20.000 eura.

I za kraj spomenimo da je model predstavljen na japanskom tržištu, gdje se prodaje pod imenom Edix 3x2. Sve informacije su dostupne putem službenih stranica na adresi http://www.honda.co.jp/3x2/.

Miljenko Nikolić