Honda gubi na domaćem terenu

Piše:
petak, 21.3.2003. 14:11
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Honda gubi na domaćem terenu

I DOK Honda u SAD-u bilježi sve bolje prodajne rezultate, stanje na domaćem terenu je već odavno izmaklo kontroli. Obnavljanje game teče presporo, a Japanci se polako okreću drugim markama.

Tako je Honda proteklog mjeseca na japanskom tržištu prodala svega 62.596 vozila što je pad od čak 21.4 %. Istovremeno, na drugom kraju svijeta, u SAD prodaja je porasla čak 18.3 % što je donekle ublažilo Hondin posrtaj na domaćem terenu.

Glavni razlog ovakvim suprotnostima je velika razlika u strukturi tržišta. Naime, dok je u SAD-u nositelj prodaje obnovljeni Accord, u Japanu su najpopularniji monovolumeni, gdje Honda već dulje vremena nema novih modela.

Najuspješniji Hondin model u Japanu je Fit, koji se u europi prodaje pod imenom Jazz. Fit se i dalje dobro prodaje, do veljače je držao drugo mjesto na ljestvici najprodavanijih.

Model je od lipnja 2001. godine prodan u 388.140 primjeraka. Međutim, prosječna prodaja od dvadesetak tisuća primjeraka, više ne može amortizirati katastrofalnu prodaju ostatka game.

Nekoć popularni monovolumeni Odyssey i Stream gube tlo pod nogama, baš kao i Civic. Vremešni Legend već odavna se ne može nositi s konkurencijom, dok to trenutno polazi za rukom tek novom Accordu.

Neki analitičari kažu da je uzrok svemu ovome upravo mali Fit. Oni pretpostavljaju da me Fit najveći konkurent ostatku game, jer se za taj model opredjeljuje sve više ljubitelja Honde.

Drugi razlog leži u sve jačoj konkurenciji. Dok Honda spava zimskim snom, druge marke žurno razvijaju nove modele. Tako primjerice Nissan, nekoć gubitaš, puca iz svih oružja. Hondin Fit napada s čak dva modela. Naime uz novu Micru, Nissan nudi i originalni Cube. 

U Hondi se pak bave sporednim poslovima. Kako drugačije nazvati projekte razvoja "modela za mlade" imena Element, ili pak modela MDX vrijednog više od 35.000 €?

Teško je vjerovati da bi ti modeli mogli imati značajni udio u ukupnoj prodaji ove japanske marke.

Pomalo otužno djeluje pokušaj sa modelom Fit Aria, koji se proizvodi u Tajlandu, a predstavlja limuzinsku izvedbu.

Po svemu sudeći, Honda je odlučila posuditi recept nekih europskih proizvođača, koji vole svojim gradskim modelima "nadoštuklati" prtljažnik i predstaviti kao zaseban model. 


Fit Ario


Fit Ario


Legend


Odyssey