Honda: Kreće limuzinski Type-R
HONDA će tijekom narednih dana na japanskom tržištu ponuditi sportsku Type-R izvedbu Civica sedan.
Pogledate li Hondinu ponudu u asortimanu Civica jasno je kako je sedan redovito bio zapostavljen. Vizualno konzervativniji i sa skromnijom gamom motora na europskom tržištu nije ostvarivao zapažen rezultat. Uskoro bi se to moglo promijeniti, ali samo pod uvjetom da Hondin novitet zaživi izvan domaćeg tržišta.
Type R izvedba se zasniva na limuzinskoj izvedbi, a njena najvažnija karakteristika je pokretački stroj. Dvolitreni i-VTEC atmosferac razvija 225 KS pri 8.000 o/min uz 215 Nm zakretnog momenta dostupnog pri 6.100 o/min.
Motor je usuglašen sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem u čije sportske karakteristike također ne treba sumnjati. Pogon je prednji, preko 18-inčnih kotača s Bridgestone Potenza pneumaticima.
Za sigurno zaustavljanje brinu se kočnice s Brembo potpisom i što je važnije, četiri-klipnim čeljustima. Nadalje, krutost karoserije je upola veća no u slučaju svojevrsnog prethodnika, Integre Type R, odnosno Acure RSX.
Zahvaljujući brojnim dizajnerskim zahvatima automobil je sada osjetno atraktivniji. Sprijeda dominiraju poveći odbojnik sa usisnicima zraka, dok straga ulogu stjegonoše preuzima spojler i odbojnik s integriranim difuzorom. Oni pozorniji uočit će i novi poklopac motora.
Unutrašnjost nove Honde Civic Type R sedan odlikuje se prednjim školjkastim sjedalima te kontrolnom pločom jedinstvenog dizajna koji uvelike pridonose lakšoj i udobnijoj vožnji. Kupcima je prepušteno na volju da biraju između crnog interijera ili pak atraktivnije dvobojne crno-crvene kombinacije.
Mjesta se našlo i za alu dekoraciju, kao i podosta opreme u kojoj izdvajamo naprednu navigaciju. Brojnim opcijama moguće su daljnje individualizacije u vidu specijalnih podnih prostirki i ambientalnog osvjetljenja. U ponudi su tri boje vanjštine, i to: Championship White, Super Platinum metallic, and Vivid Blue Pearl.
Cijena Honde Civic Sedan u Type-R izvedbi je 2.835.000 JPY odnosno oko 24.000 USD. Hondin plan je ritam prodaje od 400 primjeraka na mjesec.
I za kraj recimo kako je Honda u svoju ponudu uvela Type-R izvedbu 1992. godine i to na modelu koji i dan danas može biti uzor mnogim bolidima. Dakako radi se o Hondi NSX.
Tri godine kasnije uslijedila je Integra Type-R, a od 1997. godine dostupan je Civic s nomenklaturom koja ima težinu u cijelom svijetu.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati