Hrvat u najvećoj japanskoj seks industriji

Piše:
nedjelja, 30.5.2004. 19:20
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Hrvat u najvećoj japanskoj seks industriji

ZNATE li koja japanska industrija profitom četiri puta nadmašuje Toyota Motor Corp., najjaču azijsku tvrtku? Radi se o industriji "ljubavnih hotela", u koju je nedavno ušao i jedan Hrvat – Mijo Mijatović.

Ideja "ljubavnih hotela" poprilično je jednostavna. Radi se o hotelima u kojima se boravak u sobama naplaćuje po satu, a koriste ih svi – od japanske mafije do siromašnih studenata. U njih odlaze svi oni željni seksa sa svojom djevojkom, ženom, ljubavnicom ili pak prostitutkom.

U Japanu trenutno postoji oko 17,000 takvih hotela, a njihova posjećenost je gotovo četiri puta veća od posjećenosti "običnih" hotela, što zbog niže cijene, što zbog zajamčene privatnosti. Uzme li se u obzir da je gotovo uobičajeno da, u skladu s tamošnjom tradicijom, svaki imućniji Japanac ima barem jednu ljubavnicu, postaje jasno da se radi o itekako isplativom poslu.

Usporedbe radi, japanski "ljubavni hoteli" godišnje zarade nevjerojatnih 36 milijardi dolara, gotovo četiri puta više od Toyota Motor Corp., najjače tvrtke u cijeloj Aziji.

Iako mnogi s razlogom povezuju takve hotele s organiziranim kriminalom, kojeg u Japanu vodi tamošnja mafija – jakuze, australski Hrvat Mijo Mijatović koji 14 godina živi u Japanu, odlučio se investirati u industriju "ljubavnih hotela".

Mijatović je zajedno s dva suradnika osnovao financijski fond MHS Capital Partners, putem kojeg misli usmjeravati tok novca kojeg zarađuju "ljubavni hoteli", sekuritizirajući ih za tržište duga. Laički rečeno, MHS ulaže novac (svoj ali i drugih stranih ulagača) u "ljubavne hotele", pritom im dižući vrijednost na tržištu nekretnina.

MHS za početak planira ulaganje u četiri "ljubavna hotela" čija vrijednost iznosi do 4 milijuna dolara, što bi trebalo otvoriti put za veća strana ulaganje (od oko 100 milijuna dolara), pri čemu obećava povratak ulaganja od 20%.

Jedina stvar koja bi mogla osujetiti Mijatovićeve planove je loš ugled industrije "ljubavnih hotela". Naime, najveće internacionalne i japanske investicijske tvrtke još uvijek nisu ušle u taj posao upravo zbog njegove povezanosti s japanskim jakuzama, za koje se smatra da su povezani s oko 20% "ljubavnih hotela".

"Kad dulje vrijeme ulažete na području nekretnina u Japanu, postoji velika vjerojatnost da ćete prije ili kasnije doći u dodir s jakuzama." – izjavio je za Reuters jedan japanski odvjetnik, pa dodao: "Malo inozemnih investitora je spremno preuzeti takav rizik."

No, za Mijatovića su "ljubavni hoteli" zdrava investicija sve dok se upornim istraživanjima i pažljivim odabirom hotela u koje će investirati ukloni svaka opasnost od povezanosti s organiziranim kriminalom.

"Radi se o legalnom poslu, o dobroj zaradi, te o vrlo važnom segmentu japanske ekonomije." – kazao je za Reuters hrvatski investitor.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije