Hrvatske tvrtke zarađuju Internetom

Piše:
utorak, 9.12.2003. 12:30
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Hrvatske tvrtke zarađuju Internetom

SKEPSA domaćih menedžera prema Internet poslovanju gotovo je poražena. Danas uspješni tvrtke ne mogu ni zamisliti prodaju bez online ponude.

Obzirom na najnoviji trend neprekidnog rasta korisnika Interneta u Hrvatskoj, poslovni ljudi pravodobno su zaključili kako je ovo pravi trenutak za prijelaz na novi vid poslovanja. Prisutnost prvih uspješnih Internet projekata u Hrvatskoj značajno je doprinijelo za promjeni u načinu razmišljanja hrvatskih menedžera i poduzetnika. Potonji, upravo oni koji su donedavno Internet shvaćali te kao mjesto rezervirano za igru djece ili u najboljem slučaju kao mjesto pružanja pasivnih informacija poduzeća danas imaju sasvim suprotno mišljenje. Direktori na čelu raznorodnih kompanija objeručke su prihvatili novo oruđe u poslovanju te ga počeli razumijevati kao moćno sredstvo prodaje, marketinški i organizacijski alat, izvor neprekidnog rasta i prednosti u poslovnom natjecanju.

No nisu samo start-up tvrtke povele revoluciju e-poslovanja u Hrvatskoj. Naprotiv, velike i tradicionalno uspješne tvrtke poput Riviere Holding iz Poreča također su vrlo uspješne u inkorporiranju internetskih operacija unutar postojeće poslovne strukture. Nastavkom na tradicionalnu, nova je metoda poslovanja Rivieri došla kao ulje na poslovnu vatru, pa tako Riviera danas bilježi desetke tisuća novih gostiju uz znatno manje troškove. Nije naodmet spomenuti kako je riječ o 38.000 rezervacija samo u protekloj sezoni! Osim svega.rezervacije obavljene Internetom pouzdanije su i brže, što najviše veseli njihove goste. No, čak i da Riviera ima tek neznatnu korist od novog vida poslovanja, ono bi vremenom postalo nužnim jer za strane goste hotel gotovo da i ne postoji ukoliko ga ne mogu rezervirati putem Interneta.

Među manjim tvrtkama, prodaja namještaja tvrtke Dom Exclusive Interijeri primjer je kako se stubokom može promijeniti nečije poslovanje, od stagnacije do financijskog rasta. Najzanimljivije je pak da je riječ o grani prodaje putem Interneta (namještaj) gdje svi drugi u SAD-u i Europi bilježe gubitke! Slijedom navedenog, DEI prkosi zakonitostima tržišta.

Uspjeh Riviere i Dom Exclusive-a ne može se pripisati čudu ili slučajnosti već prije svega sposobnosti tih poduzeća da uspješno vode organizacijske promjene, obnovu i pobjede konkurenciju inovacijama.

Što se navedenog tiče, u oba su slučaja dotične tvrtke pronašle značajnu potporu u partneru zaduženom za razvoj njihovog e-business poslovanja, tvrtki United Experts koja je u posljednje tri godine predvodila mnogobrojne uspješne projekte vezane uz elektroničko poslovanje u Hrvatskoj. Iako konkurencija postoji, UE jedini u cijelosti predlaže, organizira te u djelo sprovodi e-business rješenja. Pažljivo birajući klijentelu, UE štuje načelo One client per industry, stvarajući tako dugoročne poslovne veze, koje su preduvjet strateškog pozicioniranja, na tržištu toliko različitom od staromodnog i nerijetko nesuvislog poslovanje na koje smo navikli.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije