Infiniti FX37: Adut No. 5

Piše:
nedjelja, 23.3.2008. 12:33
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Infiniti FX37: Adut No. 5

VELIKI Infinitijev europski debi je iza nas. Nakon ženevskih premijera i predstavljanja game koju čine četiri atraktivna modela Infiniti Europe najavljuje i svoj peti adut - model FX37.

Kao i u slučaju moćnog FX50 lansiranog u Ženevi, i FX37 predstavlja spoj sportskog automobila i klasičnog SUV-a. Naravno, sve je upakirano u premium omot, dok sadržaj karakterizira vrhunska tehnologija, najbolju koju Nissan danas isporučuje.

Postavljen na FM platformu, Infinitijev SUV se vanjskim izgledom jasno distancira od konkurencije. On je prava pojava na cesti, koja s jedne strane odiše snagom, a s druge izraženom dinamikom izvedenom tradicionalnim rješenjima, dugim poklopcem motora, minimalnim prevjesima i povećim razmakom između osovina. Iza aluminijskih vrata krije se unutrašnjost prilagođena vozaču. Odiše ergonomijom i prvoklasnim luksuzom prožetim plemenitim drvom, kožom i za Infiniti prepoznatljivim valovitim stilom.

FX37 pokreće 3,7-litreni V6 benzinski motor iz VQ serije. Razvija 320 KS pri 7000 o/min i 360 Nm okretnog momenta. Primjera radi, V8 motor u izvedbi FX50 raspolaže sa 390 KS i 500 Nm. Sportski nastrojen motor karakterizira aluminijska gradnja, četiri-ventilska tehnologija i brojna tehnološki napredna rješenja. Euro 5 benzinac posjeduje VVEL tehnologiju upravljanja radi poboljšanja karakteristika, a time i postizanja optimalnog odnosa između snage, odziva, potrošnje i emisija. VVEL sustav regulira visinu podizanja ventila, odnosno količinu zraka u komori za izgaranje, što za rezultat ima optimalno izgaranje, a time i veći okretni moment i snagu.

Model je standardno opremljen novim sedam-stupanjskim automatskim mjenjačem s prilagodljivim prijenosnim omjerom (ASC). Sedmi stupanj zapravo je "overdrive" stupanj koji smanjuje potrošnju goriva pri stalnom pritisku na papučicu gasa, ali ne nauštrb prilagodljivosti za pretjecanja. Sustav ASC uključuje jedan od tri različita programa, ovisno o podacima iz glavnih nadzornih sustava u automobilu. Ručno mijenjanje stupnjeva moguće je ručicama iza upravljača.

Konstrukcija ovjesa potpuno je neovisna, a kako bi masa bila što manja, izrađena je od aluminija. S dvostrukim ramenima sprijeda, multilink postavom na podokviru straga te ekstremno krutom karoserijom, FX37 spaja okretnost s iznimnom udobnošću. U skladu s crossoverskom naravi, FX37 opremljen je Infinitijevom tehnologijom pogona na sve kotače ATTESA E-TS (Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split), utemeljenom na sustavu aktivnog upravljanja (elektromagnetskom) raspodjelom okretnog momenta s aktivnom središnjom spojkom.

Raspodjela okretnog momenta između prednjih i stražnjih kotača može se kretati između omjera 50:50 do 0:100. Pri ubrzanju s mjesta, ATTESA E-TS snagu raspodjeljuje na sve kotače, a pri većim brzinama (krstarenje), do 100% snage preusmjerava se na stražnje kotače.

U usporedbi s američkom izvedbom modela, osim prilagođenog ovjesa te bolje zaštite od vibracija i buke, FX37 ima veće kočnice i 20-inčne naplatke u serijskoj opremi.

Standardna oprema uključuje Inteligentni ključ i pokretanje motora bez ključa, zakretna biksenonska prednja svjetla sa sustavom i tempomat opremljen sustavom automatskog održavanja razmaka pri brzinama do 180 km/h. Na bogatom popisu opreme nalaze se i električni stakleni krov, zatamnjeno stražnje staklo, prednje maglenke, senzori svjetala i brisača te ukupno šest zračnih jastuka (prednji, bočni i zavjesice). Tu je stražnja parkirna kamera i zaslon, mogućnost povezivanja mobitela putem Bluetootha, CD izmjenjivač za 6 CD-a te priključak za mp3 reproduktor.

Poput ostalih Infinitijevih modela, FX37 obojen je naprednom bojom "Scratch Shield". Klasični je premaz obogaćen visokoelastičnom smolom, pa boja zbog povećane elastičnosti iskazuje "samoobnavljajuća" svojstva.

Dva su glavna opcijska paketa: Sport i Multimedia. Paket Sport uključuje sustav stalnog nadzora ovjesa (CDC) s elektronički nadziranim amortizerima, a u paketu dolaze i sportska sjedala sa zrakom punjivim jastucima za bolju potporu te 21-inčni naplatci. Vizualne razlike obuhvaćaju zamagljena prednja svjetla, crnu oblogu krova te crne detalje u kabini.

Osnovu multimedijskog paketa čini vrhunski Boseov audiosustav s jedanaest zvučnika te najnoviji sustav satelitske navigacije s funkcijom prepoznavanja govora i 20-cm zaslonom u boji na kojem može prikazivati prometne informacije u stvarnom vremenu te tzv. panoramsku navigaciju.

Kao opcija dostupan je i tzv. panoramski monitor, sustav koji rabi male kamere ugrađene sprijeda i straga te na bočnim stranama kako bi prikazao cjelokupan prostor oko vozila i moguće prepreke. Panoramski monitor, logična nadogradnja stražnje parkirne kamere, na zaslonu u boji panoramski prikazuje prostor oko automobila tijekom parkiranja, pa vozač lako može smjestiti automobil i na skučena mjesta.

FX37 zaokružuje Infinitijevu obitelj luksuznih limuzina, kupea i crossovera. U prodaju kreće od listopada 2008., zajedno s modelima G37 Saloon, G37 Coupe, EX37 i FX50.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije