Jaguar predstavio R-D6

Piše:
subota, 20.9.2003. 10:33
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Jaguar predstavio R-D6

"JAGUAR i danas s istom strašću i emocijama projektira predivne brze automobile. To je nešto što nećemo nikad izgubiti", riječi su šefa Jaguara, Bob Dovera, u povodu premijere posljednjeg koncepta poznate britanske marke.

R-D6 je koncept kojim Jaguar najavljuje nove dizajnerske smjernice i skoro predstavljanje R-Coupea. Također, prilika je iskorištena za upoznavanje javnosti s novim bi-turbo V6 dizelskim motorom, te posljednjim dostignućima na području primjene laganih konstruktivnih materijala.

Najnoviji koncept iz Jaguara, što se tiče dizajna, prikazuje kombinaciju retro-detalja i modernih načela dizajna u novoj dimenziji. Korišteni su neizostavni artefakti marke, kao što je velika prednja maska te dva para okruglih svjetala sprijeda. Odličan ukupni dojam zaokružen je originalnim oblikom stražnjeg kraja, koji nije previše uobičajen za Jaguar.

Dizajnerski tim na čijem je čelu Julian Thomson je definitivno udahnuo svježinu ponudivši inovativnu interpretaciju sportskog automobila, što će se definitivno odraziti na novim modelima. Jaguarov koncept je duljinom od 4.330 mm kraći od X-Typea za 342 mm, dok je brojka u odnosu na XK8 Coupe dvaput veća (čak 720 mm).

Rezultat je izrazita kompaktnost automobila dodatno potencirana kratkim prevjesima. Međuosovinski razmak iznosi respektabilnih 2.840 mm. S obzirom da je riječ o četverosjedu, nije se moglo ići na pretjerano nisku i usku siluetu, R-D6 je visok 1.390 mm i širok čak 2.150 mm. Kontakt s podlogom se ostvaruje putem povećih guma marke Pirelli promjera čak 21 inča (sprijeda 255/30, straga 275/30). Kao i na novom XJ, Jaguar je vjeran laganim, nekonvencionalnim (i skupim) sirovinama, kao što je aluminij i kompozitni materijal. Masa vozila iznosi 1.500 kg, pa se i dizelski motor izvrsno nosi s zahtijevanim sportskim osobinama.

Predstavljanjem novog 2.7-litrenog bi-turbo common-rail dizelskog motora, Jaguar je stao uz bok Nijemcima, koji drže glavnu riječ kad su u pitanju snažni dizelski agregati namijenjeni prestižnim modelima. Prva ugradnja predviđena je za S-Type, a kasnije bi se primjena mogla proširiti na ostale modele iz game. RD-6 pokreće blago modificirani motor, koji u konačnici razvija 230 KS i 500 Nm, što je dovoljno za postizanje osobina dostojnih rasnih sportaša. Ubrzanje do 100 km/h traje oko šest sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. Interijer koncepta uređen je u najboljem maniru majstora s otoka.

Dvobojna kožna unutrašnjost prošarana je aluminijskim detaljima te ponekim drvenim i karbonskim umetkom. Sjedala imaju mogućnost ventilacije, odnosno grijanja i hlađenja. Opremljenost je u rangu najprestižnijih modela, pa tako ne nedostaje suvremenih elektroničkih pomagala , kao što je DVD satelitska navigacija i LCD zaslon osjetljiv na dodir. I za kraj spomenimo dva ekskluzivna detalja.

Prvi je da se motor starta putem tipke, a drugi da se otključavanjem vrata automatski pali crveno svjetlo "ispod" podnice, koje osvjetljava okolinu automobila.