Jaguar se okreće aluminiju

Piše:
četvrtak, 10.4.2003. 18:13
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Jaguar se okreće aluminiju

NAKON porođajnih muka sa uvođenjem nove tehnologije, Jaguar polako, ali sigurno uvodi aluminij u svoje poslovanje. Iako je tražila velika ulaganja znanja i kapitala, nova tehnologija bi uskoro mogla biti primijenjena na još jednom modelu.

Nasljednik luksuznog coupea XK po svemu sudeći će biti napravljen iz aluminija. U Jaguaru su zasad suzdržani. David Scholes, direktor razvoja modela XJ i glavni promotor aluminija ovu vijest ne opovrgava, ali i ne potvrđuje, prenosi magazin Automotive News.

Scholes je sve to kratko prokomentirao:"Idealno bi bilo kad bi imali na raspolaganju čitavu godinu za analizu svega što smo prošli na modelu XJ, ali najvjerojatnije taj luksuz nećemo imati".

Dakle, čitajući između redaka možemo zaključiti da će uskoro još jedan model "preći" na aluminij.

Prvi u nizu svakako je XK, luksuzni coupe, koji godinama odolijeva konkurenciji i uporno ostaje vjeran engleskoj školi.

Nasljednik, koji će se pojaviti krajem 2005. godine, ne bi trebao donijeti revoluciju u pogledu dizajna, ali zato u svemu ostalom sigurno bi.

Primjena aluminija umjesto klasičnog čelika mogla bi biti presudna, jer bi smanjena masa itekako utjecala na performanse u pozitivnom smislu, ali i omogućila ugradnju manjeg agregata.
Time bi bio otvoren prostor za donekle jeftiniju izvedbu, koja bi mogla parirati konfekcijskim suparnicima.

Podsjetimo, model XJ koristi karoseriju i ovjes napravljene iz aluminija, čime je ostvarena 40-postotna ušeda u masi uz istovremeno povećanje torzijske krutosti od 60 %.

Istovremeno su osjetno povećani gabariti vozila, pa sada komforom Jaguar ne zaostaje toliko za Njemcima. Primjera radi. XJ je lakšu od aluminijskog pionira Audija A8 čak 220 kg, što samo potvrđuje da su u Jaguaru posao shvatili ozbiljno.

Ukoliko bi na modelu XK bila korištena istovjetna tehnologija, Jaguaru bi bila širom otvorena vrata prema samom vrhu. Podsjetimo, sadašnji XK u svojoj top izvedbi ima uz 1.735 kg mase solidne performanse (5,4 s, 250 km/h).

Nova generacija će po svemu sudeći probiti granicu od 5 sekundi, što bi ozbiljno ugrozilo ostale predstavnike u klasi.

Ford nije bez razloga uložio 500 milijuna USD u razvoj novih pogona Castle Bromwichu, pa u budućnosti možemo s razlogom očekivati proširenje primjene na ostale modele.

Naravno cijena će i dalje ostati glavna prepreka, pa je sasvim sigurno da baby-Jag (X-Type) neće imati čast da aluminij zamijeni čelikom. Audi je to shvatio na bolan način (neuspjeh modela A2).