Jergović preuzeo titulu "Majke Tereze" od Lokasa

Piše:
srijeda, 5.1.2005. 19:33
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

NAJNOVIJIM intervjuom kojeg je književnik i novinar Globusa Miljenko Jergović napravio sa Severinom, ovaj je iznimno talentirani pisac definitivno od Joška Lokasa preuzeo titulu medijske "Majke Tereze", barem u odnosu prema "napaćenoj" estradnoj zvijezdi.

U gigantskom intervjuu sa Severinom (punih šest stranica!) Jergović je još jednom pokazao da mu u novinarstvu jednostavno nema mjesta. Kako inače protumačiti seriju patetičnih, servilnih i ulizivačkih pitanja i komentara koje Jergović iznosi u svom intervjuu sa Severinom? Nema smisla prenositi cijeli intervju, pa ćemo se ograničiti na komentare najzanimljivijih dijelova istog.

Podnaslov "Kraj godine teškog življenja" najavljuje ton cijelog intervjua, kojeg kao da je sastavljao novinar-početnik s enormnim respektom prema svom sugovorniku. Pitanja poput "Jeste li se poželjeli iseliti iz Hrvatske" i "Jeste li razmišljali o tome kada su vas prestali doživljavati kao ljudsko biće", na koja je i sama Severina tješila Jergovića kao onomad Lokasa odaju, blago rečeno, bizarnu Jergovićevu opsesiju Sevinim likom, a možda i djelom.

Tako Jergović tvrdi da po izbijanju afere sa Severininim filmom nakon "kolektivne javne onanije uslijedio prezir te socijalni i moralni linč". Nažalost, Jergović nije naveo tko je to, kako i gdje izvršio "socijalni i moralni linč" nad svijetlim likom "opatice" Severine. A što se tiče javne onanije, Jergović se i sam deklarirao kao veliki ljubitelj pornografije, pa vjerojatno najbolje zna što je mislio tom frazom.

U pitanju o spornom dijelu teksta "Hrvatice", u kojem Seve poručuje kako "djeca slušaju krivu majku", Jergović je ustvrdio da su "Edu branili ljudi kojima Bosanci nisu pri srcu". U odgovoru na Jergovićevo "pitanje" Seve je ustvrdila kako se zapravo radi o "ženskastoj pjesmi, jer žena u Hrvatskoj i ne može pjevati o nekim socijalnim temama."

Seve se ni ovaj put nije suzdržala od patetičnog samosažaljenja, pa je tako između ostalog kazala kako je prije odlaska na Trgovački sud (gdje je željela zaraditi na "malom" Indexu jer je radio svoj posao – objavljivao vijesti) gledala film "Pasija" i plakala od početka do kraja. Kakve veze "Pasija" ima s njezinim pornićem, Jergović se ipak nije usudio pitati.

No, nakon što je Seve na pitanje "Jeste li sretni?" odgovorila sa "jesam", Jergović je, valjda u čudu kako jadna Seve može biti sretna nakon imaginarnog "socijalnog i moralnog linča", pjevačicu upitao "Zašto?".

Fascinira činjenica da se Jergović svojevremeno moralizirajući zgražao kad je u javnost izbila Bregovićeva privatna snimka (koju je Brega, usput, komentirao riječima "nek gleda tko hoće"), a sada se postavlja kao viteški zaštitnik "napaćene" djeve, pritom svjesno ili nesvjesno zanemarujući činjenicu da je Seve, što zbog lošeg odabirom suradnika a što zbog vlastitih krivih procjena, sama odgovorna za sve što joj se dogodilo.

Neven Barković