Lexus LF-C: Svježina u svijetu roadstera

Piše:
utorak, 20.4.2004. 15:55
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Lexus LF-C: Svježina u svijetu roadstera

LEXUS je u New Yorku na International Auto Show-u predstavio koncept u kojem se sasvim sigurno kriju obrisi nasljednika roadstera IS.

LF-C je već treći koncept iz LF serije i još jedan projekt kojim Lexus definira dizajnerske smjernice razvoja budućih modela.

Najatraktivniji detalj stilista iz CDRC-a (Calty Design Research Centre) je svakako krov. Sklopivi krov ima četiri pozicije namještanja, što vozaču omogućava, da ovisno o raspoloženju pritiskom na tipku odabere jednu od varijanta. Krajnje pozicije su naravno coupe (krov rasklopljen) i kabriolet (krov je sklopljen u prtljažniku), a na raspolaganju su još forma speedstera i targe.

Daljnji napredak je napravljen i na minimalizaciji volumena potrebnog za spremanje komponenti krova, pa prtljažnik ostaje upotrebljiv i kada je krov sklopljen.



Za pokretanje studije je odabrana koncepcija snažnog V8 benzinskog motora sprijeda i stražnjeg pogona. Naravno, prednost je dana sekvencijalnom automatskom mjenjaču koji u ovom slučaju posjeduje šest stupnjeva prijenosa.

Visok stupanj torzijske krutosti i povećanje međuosovinskog razmaka za 129.5 mm (2.794 mm) osiguravaju vrhunski komfor i uvjerljive dinamičke karakteristike. Kontakt s podlogom je ostvaren putem povećih pneumatika mjera 245/35 ZR20 sprijeda i 285/30 ZR21 straga.
Ipak, glavni cilj najnovijeg koncepta je predstavljanje novog dizajna, a on je u najmanju ruku zanimljiv.

Privlačne linije vozila dobivene su igrom svijetla i sjene, što je pak izvedeno naizmjeničnim korištenjem konkavnih i konveksnih površina. Zračnost između karoserijskih dijelova je svedena na minimum što daje dojam kao da je vozilo izliveno iz jednog komada.

Usprkos činjenici da je međuosovinski razmak osjetno povećan u odnosu na model IS, ukupna duljina je ostala gotovo ista. Rezultat je to smanjivanja prevjesa na minimum, što pak s 51 mm manjom visinom (1.359 mm) i 127 mm većom širinom (1.854 mm) itekako ima utjecaja na ukupni nastup Lexusovog roadstera. Ukratko, LF-C djeluje vrlo agresivno i napeto, uz zadržavanje zaobljenih linija.



Interijer je u maniri tipičnih koncepata obogaćen modernim detaljima i vrhunskom tehnologijom. Kabina posjeduje četiri zasebna sjedala koja se modernim dizajnom s metalnom poleđinom savršeno uklapaju u izgled središnje konzole.

Cjelokupni interijer je lišen suvišnih detalja, a sve kontrole i prekidači su skriveni u prednjoj armaturi i konzoli. Najatraktivnije je svakako plavo osvjetljenje, te vozačko sučelje s F1 upravljačem i tri ispupčena mjerna instrumenta.

S obzirom na pozitivne kritike struke i velik interes javnosti, LF-C će se sasvim sigurno u najkraćem roku pojaviti u serijskoj proizvodnji.

Miljenko Nikolić