Lincoln Navicross – limuzina za sve prilike
NAVICROSS je logičan nasljednik koncepata MK9 i Continental, kojima je Lincoln najavio zaokret u svojoj politici. Zahvaljujući njima modeli su dobili privlačniji i luksuzniji izgled i postali jedna od rijetkih marki koje uspješno odolijevaju neameričkoj konkurenciji.
Koncept izložen u Detroitu je tipičan predstavnik DNA dizajnerske filozofije čiji pobornci su sve marke u Fordovom vlasništvu.
S ovim izloškom Lincoln ide korak dalje i najavljuje daljnji napredak u podizanju kvalitete svojih modela.
Dizajnerski gledano, Navicross je Lincoln u svakom pogledu.
Luksuzan i dinamičan automobil nameće se prestižom, ali i sofisticiranim elementima posebno vidljivim u unutrašnjosti vozila.
Vanjske mjere Navicrossa nisu impresivne. 4.744 mm duljine, 1.862 mm širine i 1.500 mm visine dimenzije su koje više odgovaraju nekom europskom modelu, a ne američkoj krstarici.
Mora se priznati da koncept djeluje skladno i originalno. Originalni detalji poput kromiranog obruba na boku ili položenog stražnjeg kraja samo podižu dojam.
Nedostatak B-nosača i vrata koja se otvaraju u širinu dobrodošlo su riješenje, koje pridonosi funkcionalnosti i donekle prestižu marke. Uređenje unutrašnjosti temelji se na simetriji.
Sve važnije informacije koncentrirane su u dva veća i jedan manji LCD zaslon. Dok se ispred vozača ispisuju sve informacije bitne za «korištenje» automobila (podaci motora, status ovjesa, kilometraža, trenutna brzina, status mjenjača...), zaslon ispred suvozača prvenstveno služi za pristup Internetu i GPS-u.
Kontrole ventilacije, klimatizacije i audio sustava nalaze se na manjem zaslonu na središnjoj konzoli.
Navicross je u suštini četverosjed, ali minimalnim preinakama može prevesti još jednu osobu.
Prtljažnik je obujma 450 litara, a problem visokog utovarnog ruba riješen je na zanimljiv način. Otvaranjem prtljažnika, stražnja stranica se automatski preklapa i tako olakšava manevar teretom.
Sva ova riješenja uskoro bi mogla biti primijenjena na novim modelima.
Lincoln je stoga odlučio utrostručiti investicije u razvoj što kvalitetnijeg putničkog prostora. Tako bi nove modele trebao karakterizirat viši stupanj završne obrade i mnoga praktična rješenja.
Iako limuzina, Navicross je postavljen na kotače promjera 20 inča n a koje su montirane terenske gume mjera 255/50.
Sasvim logično, ako se uzme u obzir da je vozilo opremljeno pogonom na sve kotače.
Za razliku od ostalih koncepata Ford grupe, u ovaj je ugrađen aluminijski 4.2 V8 agregat i naravno 5-stupanjski automatski mjenjač.
Potrebe za unikatnim kočničkim sustavom nije bilo, pa je posuđen od Mercury Messengera, Riječ je o 4-klipnim disk kočnicama promjera 355 mm. Tek pogled na popis elektronske podrške otkriva prave mogućnosti vozila. HDC (Hill Descent Control) sustav svojstven je terencima, što Navicross sigurno nije.
Kako kažu njegovi konstruktori riječ je o limuzini koja će bez obzira na uvjete podloge uvijek pružati optimalno ponašanje.
Kao dodatno pokriće za ovu izjavu spominje se samopodešavajući zračni ovjes, EBRD (Electronic Brake Force Distribution) sustav, kontrola trakcije i sl.
Ukoliko ikad zaživi, Navicross bi vrlo lako mogao postati prvi Lincoln, pa čak i prvi «Amer» koji će konkurirati jednom modelu kao što je Audi A6 quattro ili Mercedes E 4Matic.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati