Maybachom preko 330 km/h

Piše:
petak, 23.11.2007. 18:43
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Maybachom preko 330 km/h

BRABUS, poznati njemački tuner, bogatoj kolekciji rekorda može pridružiti još jedno brzinsko dostignuće. Mjesto radnje bila je poznata staza Nardo, glavnu ulogu imao je luksuzni Maybach, a vrhunac radnje zbio se kada je brzinomjer pokazao 330,6 km/h.

Umjesto sportskog modela ili barem klasične limuzine, Brabus je ovaj put posegao za nekonvencionalnim rješenjem - ultra-hiper luksuznim Maybachom 57. Opremljen Biturbo SV 12 motorom osnaženim na 537 kW/730 KS, Maybach je uspio postići nemoguće, oboriti svjetski brzinski rekord na stazi Nardo, i to kad su u pitanju automobili ovog kalibra.

Maksimalna brzina koju je postigao je nevjerojatnih 330,6 km/h. Posljednjim testom Brabus je popravio rekord iz 2005. godine kada je s Maybachom postigao 314 km/h. Naravno i tada se radilo o SV12 Biturbo izvedbi, ali snažnoj 471 kW/640 KS.

Brabusove modifikacije Maybachovog motora izvedene su prema standardnoj recepturi njemačkog specijaliste za Mercedesova vozila. Radna zapremina motora povećana je sa osnovnih 5,5 litara na 6,3 litara uz ugradnju većih klipova i dakako novih klipnjača. Novo je i bregasto vratilo, a sve s ciljem produljenja hoda klipa u cilindru. Nadalje, motor je dobio potentnije turbo-punjače, međuhladnjake zraka, a time je u potpunosti revidiran cjelokupan usis motora.

S druge strane opet novosti, ispušni sustav izrađen je od nehrđajućeg čelika, a karakterizira ga povećani protok. U konačnici, prerađena je i upravljačka elektronika motora, dok je sustav podmazivanja povjeren Aralovim uljima visoke učinkovitosti. Nije potrebno posebno napominjati kako je blokada na 250 km/h skinuta, pa je jedinom isporuka okretnog momenta limitirana na 1.100 Nm (motor razvija 1.320 Nm).

Brabusova izvedba Maybacha kontakt s podlogom ostvaruje putem 21-inčnih naplataka na koje su montirani pneumatici mjera 275/40 sprijeda i 315/35 straga. Prerađen je i zračni ovjes, čime je razmak podnice od tla smanjen za 15 mm. Prema riječima odgovornih u Brabusu, komfor time nije kompromitiran. Poglavlje o mehanici završavamo podatkom kako se snaga na stražnje kotače prenosi putem modificiranog pet-stupanjskog automatskog mjenjača. Tek toliko da se zna.

Iako se radi o jednom od najluksuznijih automobila na svijetu u Brabusu su odlučili ponuditi više. I dok se nadogradnja eksterijera ograničava na sustave osvjetljenja, interijer je moguće opremiti svime danas zamislivim, od tepiha izrađenih od merino vune, pa sve do 15,2-inčnih LCD zaslona u 16:9 formatu, DVD changera i interne mreže s prijenosnim računalom.

Inače, apsolutni brzinski rekord u konkurenciji cestovnih limuzina drži također Brabus, s modelom Rocket. Prerada na osnovi CLS-a je prije godinu dana postigla rekord od 365,7 km/h, rekord kojem se do danas nitko nije usudio približiti.

M.N.