Mazda6 MPS – japanski odgovor
DVIJE godine nakon predstavljanja koncepta Mazda6 MPS, Mazda na istom mjestu prikazuje njegovu serijsku izvedbu čija prodaja starta početkom iduće godine.
Mazdina 6-ica je svojim dolaskom iz temelja promijenila imidž marke, koja se u najkraćem roku preobrazila iz proizvođača kvalitetnih, ali bezličnih automobila u autora sportskih automobila zanosnih oblina. Ubrzo su uslijedili ostali pripadnici Zoom-zoom linije među kojima je i atraktivni RX-8.
Jedina rupa u ponudi je bio nedostatak odgovarajuće izvedbe koja bi dostojno parirala jednom Ford Mondeu ST220 ili pak Hondi Accord Type S. Sve do sada jer na scenu stupa sportska 6-ica u MPS varijanti. Pod tim imenom će se prodavati u Europi, Australiji i Novom Zelandu, dok će u Sjevernoj Americi nositi ime Mazdaspeed6, a u Japanu Mazdaspeed Atenza.
MPS stupanjem u prodaju postaje top model čime preuzima poziciju izvedbe pogonjene 2.3-litrenim benzincem. Novi motor iz istog obujma uz pomoć direktnog ubrizgavanja goriva i turbo-punjača razvija 260 KS i prenosi ih na sve kotače putem potpuno novog Active Torque Split pogona na sve kotače.
Nova motorna izvedba uvodi Mazdinu krstaricu u svijet rasnih sportskih limuzina uz zadržavanje svih dosadašnjih kvaliteta, kao što je visoki stupanj komfora u vožnji. Zbog toga je automobil u potpunosti osposobljen za svakodnevno korištenje i prilagođen obavljanju zahtjeva širokog kruga korisnika.
Kada je osnova odlična svaka preinaka je puno jednostavnija. To je posebno vidljivo u pogledu dizajna gdje Mazda6 pruža odličnu osnovu. Forma vozila je obogaćena brojnim aerodinamičnim dodacima i većim odbojnicima što je rezultiralo dinamičnijim karakterom.
Sprijeda je uočljiva nova maska s izraženim otvorima, dok straga u oči upada sportski odbojnik s integriranim difuzorom i otvorom za cijevi ispušnog sustava. Automobil je postavljen na 18-inčne alu-naplatke obuvene u pneumatike mjera 215/45.
Blage izmjene vidljive su i u putničkoj kabini kojom dominiraju sportska sjedala s izraženom bočnom potporom, te mnoštvo atraktivnih detalja.
Prije svega, to je anatomski oblikovana ručica mjenjača, sportski nastrojena tabla s mjernim instrumentima te atraktivni tapecirung.
Pogonski agregat nosi službeno ime MZR 2.3 DISI TURBO, a riječ je o trenutno najnaprednijem motoru u gami Mazdine 6-ice. Primarni cilj pri razvoju je bio stvoriti motor optimalne izlazne karakteristike s ravnomjernom isporukom okretnog momenta u donjem režimu rada motora (kao kod atmosferskog motora), što u praksi znači da je ovako motorizirani automobil moguće voziti vrlo brzo bez puno posla s mjenjačem. Također, posebna pažnja je posvećena smanjivanju potrošnje goriva, a time i redukciji štetnih tvari u ispušnim plinovima.
Maksimalnih 260 KS motor isporučuje pri 6.000 o/min, dok je 380 Nm okretnog momenta dostupno već pri 3.000 o/min. MPS 6-ica do 100 km/h ubrzava za 6.6 sekundi i postiže maksimalnih 240 km/h.
U Mazdi obećavaju potpuno novi pogled na turbo-motore. "Turbo-rupa" je izbjegnuta, motor snažno vuče već pri nižim okretajima. Turbina radi punim intenzitetom pri 2.500 o/min, a posebno je interesantno da uspješno pokriva cjeli režim rada, tj. da nije korištena promjenjiva geometrija i koncept dvostruke turbine.
Odlična dinamička svojstva su među ostalim djelo novog pogona na sve kotače. Sustav kontrole rada koristi svu silu povratnih informacija, od kuta upravljača, proklizavanja, gravitacijskih sila, pa sve do uvjeta kolnika (Snow) i stila vožnje (Normal, Sport). Elektronika konstantno bira najbolji omjer isporuke snage između osovina, koji je raspoloživ u granicama od 100:0 do 50:50.
Kako bi automobil što bolje podnosio teže uvjete kao posljedicu snažnijeg motora, pozornost je dana učvršćivanju cjelokupne nosive konstrukcije. Rezultat je 40 % viša torzijska krutost dobivena ugradnjom dodatnih poprečnih nosača i pojačanjem dijelova koji preuzimaju opterećenja ovjesa.
Naravno, detaljne modifikacije morale su biti napravljene na ovjesu i kočnicama, što u kombinaciji s krućom karoserijom rezultira boljom dinamikom odnosno ponašanjem na cesti.
Mazda6 MPS je, kako tvrde u Mazdi, najbrža Mazdina limuzina svih vremena koju odlikuje beskompromisna upravljivost i vrhunske kočnice. U svakom slučaju, MPS će sigurno razbuditi konkurenciju u segmentu. Također, možda je riječ i o povratku trenda iz ranih 90-tih, kad su gotovo sve sportske limuzine redovito imale pogon na sve kotače.
Miljenko Nikolić