Mazda6 SC CD 143 Active: Odlazak u stilu
IAKO na zalasku životnog ciklusa, postojeća Mazda6 je još uvijek neizostavna karika u potrazi za komfornim obiteljskim automobilom. Tajna leži u solidnoj bazi dodatno pojačanoj novim paketom opreme "Active", koji čini šesticu pravom prilikom u sve traženijoj klasi.
Staro je pravilo da modeli na zalasku redovito dobivaju bogatije pakete opreme. Time se nastoji podići atraktivnost automobila koji tehničkim karakteristikama, a naročito dizajnom ne može pratiti mlađu konkurenciju. Kod Mazdine "šestice" ta je teza tek djelomično točna. Da, novi je model na putu, a konkurencija je ove godine dobrano regrupirana. Nove generacije predstavili su Ford (Mondeo), Renault (Laguna), a na scenu su stupili i neki novi igrači poput Chevrolet Epice. Od starih igraču tu su još uvijek popularni VW Passat i sve popularnija Honda Accord. Potonji je možda najbolji primjer onog što se dešava s Mazdom 6.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Naime, model kojim je Mazda širom otvorila vrata zoom-zoom filozofiji nošenoj na krilima atraktivnog dizajna u početku se borio za egzistenciju. Kako je vrijeme prolazilo model je postao konkurentniji, a njegove brojne kvalitete opće poznate. I danas, godinama nakon lansiranja, šestica je jedan od zapaženijih modela na tržištu koji ne samo da se odlično nosi s godinama, već i tehnološki solidno prati svjetske trendove.
Iako je prije dvije godine tek minimalno osvježen, ovaj je automobil i danas privlačan. Odlično pogođen dizajn posebno je vidljiv na karavanu, koji usprkos trećem volumenu ostaje oku ugodan. Nesklada nigdje, a da stila bude u dovoljnoj dozi brine se Active paket opreme iz kojeg izdvajamo uvijek dobrodošla xenon svjetla, 16-inčne aluminijske naplatke i ponešto kroma (kvake vrata). Uostalom šestica je možda prvi automobil u novijoj povijesti japanske auto-industrije koji može ponosno ući u anale automobilskog dizajna. Što se tiče prije spomenutog Accorda, stvar je vrlo slična, samo bi tu prednost ipak dali limuzini.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Uobičajenog pravila da svi modeli kojima se bliži kraj proizvodnog ciklusa postaju atraktivniji, opremljeniji, a samim time i značajno pristupačniji, drže se i u Mazdi. Iako druga generacija Mazde6 već polako kuca na vrata kupaca, aktualna izvedba s novim paketom opreme i prihvatljivom cijenom, i dalje zaslužuje svoje mjesto na tržištu. Nova razina opreme nazvana Active uz minimalnu doplatu nudi obilje "šminke" i luksuza te 6-icu donekle pomlađuje, a vozaču i putnicima nudi veći komfor i ugodu u vožnji,. Potonje se posebno očituje u karavanskoj iliti SportCombi izvedbi.
Gabaritna vanjština daje do znanja da se radi o prostranom obiteljskom autu kojem u prilog ide i prtljažnik ravnih stranica i osnovne zapremine od 505 litara, odnosno 1.710 l s preklopljenim stražnjim naslonom. Što se tiče ergonomije još uvijek ostajemo pri mišljenu kako se radi o jednom od najboljih u segmentu. Niži položaj sjedenja, optimalno postavljene nožne komande i ručica mjenjača, te pozamašni hod za uzdužno pomicanje kola upravljača čine kokpit šestice poželjnim i među korpulentnijim vozačima.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
S druge strane dizajn interijera neće se svakome svidjeti. Nedostatak ozbiljnosti, napadno crveno osvjetljenje i slovne oznake u fontu 14-ica nisu nešto za čim se pati (pogledaj ovdje). Stvar opet spašava Active paket opreme i donosi središnju konzolu lakiranu u elegantnu piano crnu boju, sportski profilirana grijana sjedala u crno-plavoj kombinaciji te gotovo audiofilski Bose audio sustav sa šest zvučnika, subwooferom i CD-changerom za 6 CD-a.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Vrh dizelske ponude u Mazdi čini dvolitreni četverocilindrični common-rail turbodizelaš čije smo kvalitete već imali prilike prozreti u nekoliko navrata. Razvija 143 KS i 360 Nm, a uparen je sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem više no solidnih karakteristika. Odlične performanse motora preslikane su na jednako uvjerljivo podvozje što obiteljskoj Mazdi otvara mogućnost da se u trenutku pretvori iz obiteljskog krstaša u sportski nastrojenu neman.
Koliko ćete biti brzi ovisi prvenstveno o vještini vozača, dok će za sigurnost putnika brinuti brigada čuvara. U standardnu opremu ulazi cjelokupan set zračnih jastuka (i zavjesa), a tu su još sustavi nadzora stabilnosti (DSC) i proklizavanja pogonskih kotača (TCS).
>> Baza automobila: Mazda6 SportCombi
Mazda6 Sportcombi CD143 opremljena Active paketom opreme stoji 189.329 čemu valja pridodati i gotovo obveznu doplatu u obliku metalik boje. Konačnih 192.201 kn je iznos za koji kupac dobiva obiteljski karavan odličnih voznih karakteristika i vanserijske opreme. O odličnoj motorizaciji da i ne govorimo. Sada bi tu trebali reći kako se radi o modelu na zalasku o čijem dizajnu treba razmisliti. E, pa i ne treba, i dizajn ostaje jedna od jačih karti.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
I za kraj recimo kako je akcijski paket opreme Active na raspolaganju i uz benzinske motore (1.8 i 2.0) te uz slabiji i tek 6.500 kn jeftiniji dizelaš CD120. Također, Active ne mora nužno biti vezan uz karoserijsku izvedbu, već se nudi i uz sedan (4 vrata) i sport (5 vrata), što dodatno spušta cijenu za 9.500 kn odnosno 5.800 kn.
Možda je dovoljno reći da je dolaskom ovog paketa top model i jedan od najopremljenijih u segmentu (GT) postao gotovo besmislen. Mišljenja smo da koža, navigacija i keyless sustav nisu vrijedni gotovo 39.000 kn, jer sve ostalo već je ušlo u okvir Active razine.
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
Mazda6 SPC |
|
Važnija serijska oprema (razina Active): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese naprijed i otraga | |
ABS/EBD/EBA |
|
DSC nadzor stabilnosti vozila | |
TCS kontrola proklizavanja pogonskih kotača | |
DPF filter čestica čađe | |
Automatski podesiva Xenon svijetla (+ pranje) |
|
Senzor kiše i svjetala |
|
Tempomat |
|
Automatski klima uređaj |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Servo volan podesiv po visini i dubini |
|
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
Sportska i grijana prednja sjedala | |
El. podizači svih stakala (impulsni) |
|
El. pokretani i grijani retrovizori |
|
BOSE Premium audio (6xCD, 6 zv. + subwoofer) |
|
Putni kompjutor |
|
Isofix sustav |
|
Djeljiva stražnja klupa (60:40) |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
Kromirane vanjske kvake |
|
16" alu naplatci, gume: 205/55 R16 |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Pomoć pri parkiranju - straga |
2.872 |
Mazda6 SPC CD143 Active |
189.329 |
Cijena testiranog vozila |
192.201 |
Mazda 6 SPC CD120 Active |
185.737 |
Cijene vrijede od 01. listopada |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati