MG XPower SV - Rover s pedigreom McLarena
OBNOVLJENI atraktivni ogranak Rovera, marka MG nastupa snažno. Nakon sportskih izvedbi serijskih modela i nekoliko koncepata, MG je predstavio svoj prvi rasni sportski model. Budući zaštitni znak MG-a plijeni pažnju atraktivnim dizajnom ali i onim što krije ispod.
Na prvi pogled čovjek bi rekao da je riječ o pravom natjecateljskom bolidu. U stvari i nije daleko, kad se uzme u obzir da ispod poklopca motora kuca nekoliko stotina KS. No krenimo redom.
Riječ je o prvoj «bebi» Petera Stevensa, direktora dizajna MG Rover grupe, koji se doista može pohvaliti velikim iskustvom. McLaren, Lamborghini i Lotos se tvrtke u kojima je dosada radio. Sada se nalazi na čelu odjela čiji prvi proizvod nosi ime Xpower SV.
Iako gabaritima pozamašan, automobil je u stvari dvosjed. Najveći dio vozila zauzima pozamašan motor i mnošvo mehanike koje ga čini jednim od najboljih sportskih automobila na svijetu. Mnošvo spojlera i raznih dodataka dalo bi naslutiti da je riječ o vozilu koje prije svega puca na atraktivan dizajn, i to nauštrb pravih sportskih performansi.
Međutim, radi se o pravom bolidu, kod kojeg je sve napravljeno s pravim razlogom.
Masa vozila, koja je inače jedan od ključnih faktora za postizanje dobrih performansi, je minimalizirana primjenom materijala male specifične mase. Naravno, riječ je o ugljičnim vlaknima, koja nude čvrstoću na razini čelika, a osjetno su lakši.
Čvrstoća konstrukcije nije upitna, jer je karoserija ojačana okvirom sastavljenim iz cjevastih nosača, koji je konstruiran prema trenutno važećim FIA standardima. Cjelokupna konstrukcija podvrgnuta je testiranjima na trkaćoj pisti u južnoj Italiji (Nardo) gdje je ovaj bolid i pri brzini od 320 km/h suvereno podnosio dinamička naprezanja.
Druga ključna stvar je ovjes, jedna od najvećih boljki britanskih sportskih automobila. U MG-u su pucali na sigurno i za konstrukciju ovjesa angažirali osobu koja je «sredila» McLaren F1, a zove Steve Randle.
Tržištu će biti ponuđeno nekoliko izvedbi, koje će se uglavnom razlikovati po snazi motora. Bazni model pokreće 4.6 V8 motor od 326 KS, s kojim automobil do 100 km/h ubrza za 5.0 sekundi i postiže maksimalnih 273 km/h. Sasvim dovoljno za ulazak u sportsku klasu, zar ne?
Oni željni natjecanja sa najboljim sortskim automobilima morati će odabrati izvedbu Club Sport, kojom MG odaje počast svojem modelu K3 Magnette od prije 70-ak godina. Kupci će moći kupiti model pripremljen za natjecanje ili ga dodatno poboljšati svojevrsnim tuningom.
Automobil pokreće 5.0 V8 motor 410 KS, sa kojim do 100 km/h stiže za 4.4 sekunde i postiže krajnjih 314 km/h (el. ograničena).
Model je prvi put predstavljen na British International Motor Show-u gdje je bio dodatno «tuniran». Iz istog motora je uz manje preinake izvučeno 465 KS maksimalne snage , čime su performanse osjetno poboljšane. Preko 320 km/h maksimalne brzine i samo 4.2 sekunde do 100 km/h.
Oni kojima nije ni to dovoljno, mogu svog MG-a tunirati do maksimalnih 965 KS (Nitro).
Uređenje unutrašnjosti je priča za sebe. Kupac po izboru može odabrati školjkasta sjedala od ugljičnih vlakana, natjecateljske instrumente. Također, vozilo posjeduje posebno odlagalište za kacigu i rezervni kotač.
I na kraju spomenimo cijenu. Bazni Xpower SV stajati će u Velikoj Britaniji okruglih 65.000 GBP, dok će za top izvedbu biti potrebno izdvojiti i dvostruko više. Prodaja starta na proljeće, kada će biti poznati i potpuni tehnički podaci.
Index.hr Galerije: Mg Xpower sv
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati