Mitsubishi Outlander 2.4 Sport A/T – Japanski trendseter

Piše:
ponedjeljak, 21.6.2004. 11:20
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Mitsubishi Outlander 2.4 Sport A/T – Japanski trendseter

NAJORIGINALNIJI Mitsubishijev model do dolaska Colta testirali smo u najsnažnijoj i najopremljenijoj izvedbi, koja plijeni pažnju izuzetnim komforom i uvjerljivim voznim osobinama, na asfaltu i izvan njega.

Nakon predugog razdoblja dizajnerskog posta Mitsubishi je s Outlanderom pokazao da se stvari kreću nabolje i da uskoro možemo očekivati još zanimljivih automobila iz Japana. Također, to je prvi model kojim Mitsubishi ulazi u crossover segment, gdje do sada nije nudio pravi odgovor. Da je riječ o kvalitetnom vozilu govori i nagrada za SUV godine prema mišljenju Hrvatske automobilske udruge. Japanski križanac na hrvatskom tržištu se nudi od jeseni prošle godine, i to u tri razine opremljenosti i dvije motorne izvedbe, a cijena se kreće od 170.500 kn na više.

Dizajn


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Outlander je definitivno najatraktivniji i najoriginalnije osmišljen model u Mitsubishijevoj gami dostupnoj na našem tržištu. Tako će ostati do dolaska potpuno novog Colta, kojim će Mitsubishi definitivno raskrstiti s konfekcijskim imidžom, koji je stekao u posljednjih petnaestak godina.

Originalno namijenjen sjeverno-američkom tržištu Outlander gabaritima, pa i dizajnom, nije baš po europskom ukusu. Uostalom, model je osmišljen u Mitsubishijevom dizajnerskom centru smještenom u blizini Los Angelesa. To ne znači da je nedovoljno atraktivan. Naprotiv, Outlander je SUV, koji koncepcijom i dizajnom predstavlja pravo osvježenje.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Krenemo li redom, svemirski dizajn prednjeg kraja s masivnim oblinama i agresivno osmišljenom maskom izaziva strahopoštovanje, pa čak i divljenje. Poveliki odbojnik u tamno sivoj nijansi čini odličan kontrast srebrnoj boji karoserije, pa ukupno gledano Outlander djeluje vrlo moćno, ali i skladno. Prednji svjetlosni sklop se sastoji iz nekoliko kružnih dijelova, pokazivači smjera su u postavljeni u same kutove, dok je na dnu rezervirano mjesto za pozicijska svijetla. Svjetla za maglu (serijski) su postavljena u duplje odbojnika, što sprječava njihovo oštećivanje u terenskoj vožnji.

Pogleda li se Outlander s boka, gotovo je redovit zaključak da se radi o karavanu spremnom za izlete izvan asfalta. Da, vozilo je dosta izduljeno, pogled na službene tehničke podatke otkriva da se radi o čak 4.55 metara duljine, što je osjetno više od cjelokupne konkurencije. Pri tome su širina (1.750 m) i visina (1.670 m) u prosjeku klase, pa je u konačnici Outlander doista pravi predstavnik crossover vozila, odnosno u prijevodu križanac karavana i SUV-a.

Stražnji kraj je, kao i kod većine terenski nastrojenih modela, najslabija karika dizajna vanjštine. Stvar u ovom slučaju spašavaju transparentna svjetla u Lexusovom stilu, te krovni spojler.

Vanjski izgled testirane izvedbe bio je oplemenjen aluminijskim naplatcima promjera 16-inča, te retrovizorima i kvakama vrata u boji karoserije. Dojam zaokružuju zatamnjena stražnja stakla i masivan krovni nosač, što čini Outlander najatraktivnijim modelom u klasi.

Unutrašnjost


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Vanjski izgled na tragu konceptnih vozila nažalost ne prati jednako zanimljiva unutrašnjost. Prednja armatura je izvedena u klasičnom stilu, ali istovremeno predstavlja korak od sedam milja u odnosu na ostale modele iz game, kao što je Lancer. Uglavnom je korištena crna plastika čiju monotoniju razbija horizontalno postavljena dekoracija u imitaciji crnog drveta (paket Sport) i središnje postavljen analogni sat. Ispred vozača se nalazi klasičan informacijski centar sastavljen od četiri kružna instrumenta s bijelom podlogom i kromiranim obrubom. Efektni dojam upotpunjen je dvama LCD zaslonima, gdje je jedan rezerviran za pokazivač prijeđenog puta i usluge trip-kompjutera (temperatura, potrošnja, parcijalna kilometraža), a drugi pokazuje stupanj prijenosa, kad je mjenjač u poluautomatskom (+/-) modu.

Posebnu pohvalu zaslužuju jednostavni, ali vrlo praktični prekidači ventilacije uz koje je zaseban LCD zaslon suvišan, a istovremeno ergonomija na visokoj razini. Po starom običaju, između sjedala se nalazi poveći naslon za ruke ispod kojeg je dvostruki pretinac. Testirana izvedba posjeduje automatski mjenjač, čija ručica i podnožje zauzima veći prostor, pa je između ostalo mjesta tek za dva mala utora za piće. Kao i kod ostalih Mitsubishija, najzabačeniji prostor je predviđen za pepeljaru, što se neće previše dopasti u nas brojnim  duhanskim obožavateljima.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Niti u pitanju komfora nema nikakvih zamjerki. Kožom presvučena sjedala (Sport paket) pružaju udobnost klasičnog automobila, a prostora ima napretek. Vozačko sjedalo je podesivo po visini i dubini, dok je kut asimetrično preklopivog naslona stražnjeg sjedala moguće podešavati u desetak stupnjeva. Obilje svjetla u putničkom prostoru uzrokovano je dvama krovnim prozorima, od kojih je prednji moguće otvarati pritiskom na tipku.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Jedna od slabijih karika Outlandera je svakako prtljažnik. Vrlo plitak teretni prostor progutao je rezervni kotač u podnici, pa ukupni volumen iznosi nedovoljnih četiristotinjak litara. Naravno, moguće je maknuti zaštitnu prekrivku prtljažnika, a po potrebi i preklopiti stražnje sjedalo, čime volumen raste na više od tisuću litara. Funkcionalnost je zadovoljena putem dva pretinca u podnici, u koje je moguće pohraniti svu obaveznu opremu i osnovni alat.

Kad se radi o odličnoj osnovi i top-izvedbi, zamjerke jednostavno ne postoje. Najkraće rečeno, putnički prostor Outlandera karakterizira visoki stupanj komfora i funkcionalnosti, kvalitetna izrada i potpuna oprema.

Opremljenost

Već osnovni Comfort paket zaslužuje zadovoljavajuću ocjenu. Bazni paket sadrži ručni klima uređaj, električne podizače svih stakala, el. podešavanje retrovizora, daljinsko centralno zaključavanje i pripremu za audio-sustav (+ 4 zvučnika, antena).

Pasivnu i aktivnu sigurnost garantiraju četiri zračna jastuka i ABS sustav s elektronskom raspodjelom kočenja. Potpunu opremljenost zaokružuju masivni krovni nosači, koji dolaze serijski na svim 4WD izvedbama.
U sredini ponude je Comfort Plus paket, koji u seriji nudi 16-inčne alu naplatke, maglenke i zatamnjena stražnja stakla.

Testni Outlander je bio opremljen Sport paketom opreme, koji predstavlja vrh ponude u cijeloj klasi, a donosi još automatski klima-uređaj, kožom presvučena sjedala, upravljač i ručicu mjenjača, te prije spomenute otvore na krovu.

Dakle, u pogledu opremljenosti nema većih zamjerki. Jedinu zamjerku zaslužuje skromni popis doplata na kojem nema ESP-a.

Motor i vozne osobine 


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Outlander je dostupan u dvije motorne izvedbe i isto toliko izvedbi pogona. Testna izvedba predstavlja najjaču izvedbu, a osnovne karakteristike su joj 2.4-litreni motor, automatski mjenjač i pogon na sve kotače.

Četiri-cilindarski motor iz 2.378 ccm obujma razvija 118/160 kW/KS pri 5.750 o/min uz okretni moment od 218 Nm pri 4000 o/min. Odličnu radnu karakteristiku motora upotpunjuje MIVEC (Mitsubishi Inovative Valve timing and lift Electronic Control sysetm) tehnologija elektronskog nadzora podešavanja faze ventila, gdje pri niskim okretajima do izražaja dolazi elastičnost, a pri višima velika isporuka snage.

Performanse su na razini klasičnih automobila, pa tako Outlander u kombinaciji s 4-stupanjskom automatikom do 100 km/h stiže za solidnih 11.2 sekundi i postiže maksimalnih 191 km/h. Posebnu pohvalu zaslužuje automatski mjenjač, koji putem elektronike konstantno bira optimalno vrijeme izmjene stupnjeva prijenosa. To u prijevodu znači da se stupnjevi prijenosa u laganoj vožnji mijenjaju već pri 2.000 o/min, dok je u drugoj krajnosti izmjena diktirana limitatorom okretaja. Također, moguć je odabir ručne izmjene stupnjeva, čije prednosti su dobrodošle na brzim magistralnim cestama i pri pretjecanju.

Najslabija karika Outlandera je svakako potrošnja goriva. Potrošnja manja od deset litara je čista utopija. Agilni Mitsu u gradu nerijetko traži preko 15 l/100 km, dok je na otvorenoj cesti  žeđ osjetno manja. Tijekom testa ispunjenog agresivnijom vožnjom ostvarili smo prosjek od 13.2 l/100 km.

Pozicija za upravljačem je solidna. Nažalost, mogućnost podešavanja sjedala u više smjerova ne prati kolo upravljača, koje je podesivo samo po visini. Ergonomija je zadovoljavajuća, sve kontrole su nadohvat ruke, a ručica mjenjača savršeno prianja u ruku. Snalaženje u gradskim uvjetima i posebno pri parkiranju uvelike olakšavaju veliki bočni retrovizori, koji pružaju odličnu sliku prostora iza i uz bok vozila.

Outlander se na asfaltnoj cesti ponaša kao svaki drugi automobil. Buka vjetra zbog nezahvalne aerodinamike postaje zamjetna pri brzinama većim od 160 km/h, koje vozilo iz istog razloga nešto teže postiže. Tek pri bržim promjenama smjera i u slučaju skliske podloge dolazi do blagog zanošenja stražnjeg kraja, pa se može reći da je Outlander izrazito stabilan za segment kojem pripada.

Prelasci neravnina neće rezultirati nesnošljivim podrhtavanjem upravljača i poskakivanjem vozila, pa se nameće odgovor da su osnovni standardi komfora zadržani i na makadamu. Kombinacija McPherson sprijeda i multilink straga je trenutno najomiljeniji izbor u automobilskom svijetu, a Mitsubishi ju je odlično prilagodio i za terensku vožnju. Ruku na srce, Outlander nije rasni terenac, pa se od njega ne može očekivati prohodnost na razini jednog Pajera. Pogon na sve kotače putem visko-spojke u kombinaciji s potentnim motorom, agilnom automatikom i dovoljnom odignutosti od tla čini Outlander sposobnim za vožnju izvan asfalta. Nešto zahtjevniju terensku vožnju sputava poveći međuosovinski razmak (2.625 mm) i pripadni prevjesi (relativno mali napadni kut), te činjenica da su odbojnici u boji karoserije, a bočne zaštite nema. Također, ne preporučaju se prelasci većih vodenih prepreka, jer su pojedini dijelovi motora ostali nezaštićeni

Zaključak


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

Mitsubishi Outlander 2.4 Sport A/T stoji 227.650 kuna za što se dobiva višefunkcionalno vozilo velikih mogućnosti. Visoku cijenu opravdavaju odlična vozna svojstva, prostranost i potpuna opremljenost, dok kao najveći nedostatak možemo spomenuti preveliku potrošnju goriva.

Outlander zbog nepostojanja dizelske izvedbe sigurno neće biti hrvatski bestseler, iako su na raspolaganju osjetno jeftinije izvedbe. Primjera radi, model s prednjim pogonom i dvolitrenim benzincem stoji vrlo konkurentskih 170.500 kn.

Ukoliko ste zainteresirani za više informacija o ovom zanimljivom modelu, pozivamo vas da posjetite njegove službene stranice na adresi http://www.drivealive.com.hr.


Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija

>>Ostale fotografije možete pogledati ovdje

Miljenko Nikolić