NAIAS 2006: Zbogom konfekcijo!

Piše:
srijeda, 11.1.2006. 19:03
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

NAIAS 2006: Zbogom konfekcijo!

KAO i svake godine, najveći američki salon automobila i jedan od najatraktivnijih događaja ove vrste, otvara svoja vrata i uvodi nas u još jednu godinu prepunu noviteta. U svojem 18-om internacionalnom izdanju svojim je posjetiteljima pripremio 36 svjetskih premijera, 26 proizvodnih i 10 konceptnih, te sedam sjeverno-američkih. 

>>> Središnja tema: NAIAS 2006
 
Velebni Cobo centar pohodili su svi koji nešto znače u automobilskom svijetu. Nastoji se godinu započeti velikom atrakcijom, a samo je njih nekolicina spremna to i učiniti. Kad je Detroit u pitanju, kalkuliranja nema, svatko će se pokušati pokazati u najboljem svijetlu i pokušati pridobiti što više poklonika, pa makar oni bili djeca.
 
Upravo tako, brojne tvrtke nastoje u svoje izloške ugurati što zanimljiviji multimedijalni sustav i tako privući djecu, koja će potom za rukave navući svoje roditelje i natjerati ih da razmisle o kupovini novog automobila. Najbolji primjer je gamerski Nissan Urge, automobil razvijen na osnovi sportskog 350Z, čija glavna atrakcija nije motor niti performanse, već igraća konzola kojom se upravlja preko automobilskih komandi, pedala i volana.
 
Kad smo kod koncepata, njih ovdje ne nedostaje. Naglasak je stavljen na studije koje se prvenstveno obraćaju domaćoj publici pokušavajući izvući simpatije na račun povijesnih legendi i tako barem na trenutak zatomiti ono što će, ukoliko se nešto ne promijeni neminovno uslijediti. A to je da će američke gigante doslovno pregaziti ne-američka konkurencija predvođena nezaustavljivom Toyotom.
 
Povratak legendi
 
Prve i najglasnije odgovore dolaze s adresa najsnažnijih. General Motors ponukan uspjehom Mustanga dovodi na scenu Camaro, a DaimlerChrysler izvlači još jednu legendu, Dodge Challenger. Ford je opet korak ispred i predstavlja najsnažniju izvedbu Mustanga u povijesti, Shelby GT500, te u u pravo vrijeme lansira crossoverski trio pod markama Forda (Edge), Lincolna (MKX) i Mazde (CX-7). Ništa čudno s obzirom da se radi o najvećem hitu još od pojave SUV-a. Podsjetimo SAD je tržište na kojem se godišnje proda gotovo 17 milijuna vozila.
 
Ono što su mnogi predviđali konačno se desilo. Koliko god pretjerivali s konjažom, zapreminom i posljedično bezobraznom potrošnjom goriva, Amerikanci se polako osvještavaju i daju novi zamah hibridnoj tehnologiji. Zasada se radi samo o tzv. "laganim" hibridima kod kojih je benzinskom motoru podređen nekonvencionalni pogon. Tu je i ne tako novo rješenje, pogon bioetanolom, točnije mješavinom benzina i etanola u omjeru 15:85. Ovdje se već godinama ističe Ford, koji u NAIASU Flexi-Fuel nadograđuje vodikovim pogonom, i to u monstruoznom konceptu F250 Super Chief, kao prvom vozilu koje koristi tri vrste goriva. 
 
Veličina nije bitna
 
Osim što su počeli razmišljati o ekologiji, Amerikanci su spoznali da veličina nije toliko bitna, barem kada su u pitanju automobili. Chevrolet predstavlja novi Aveo, Toyota dovodi Yaris, Nissan Versu, a Honda Jazz - modele manje od četiri i pol metra, s motorima od oko 100 KS i cijenom ne većom od 12.000 USD. Tko zna, možda dogodine i Smart napravi prodajni boom. U Americi je ionako sve moguće. Ako pak ostane po starom, tutula najprodavanijeg modela opet će u ruke stranaca. Sudeći po prvim kritikama, nova generacija Toyote Camry ima dobre potencijale da po tko zna koju godinu zaredom zadrži status najpopularnije automobila u SAD-u.
 
Kad smo se već dotakli premijera, recimo nešto i o onima svjetskog nivoa. Najznačajnija novost svakako je novi Lexus LS460 kojeg proizvođač najavljuje kao najbolji automobil na svijetu. Četvrta generacija modela nakon 18-godišnjeg puta dovod Lexus na američki vrh i otvara prestižnoj Toyotinoj marki vrata prema konzervativnoj Europi, gdje se još nije uspjela dovoljno iskazati. Domaći odgovor pruža Chrysler u obliku koncepta Imperial, blijede kopije Rolls Royce-a. Da nije žalosno bilo bi tužno. No ono s čim se svakako mogu pohvaliti su dva nova Jeepa, nova generacija legendarnog Wranglera i potpuno novi Compass, prvi pravi SUV u ponudi.
 
Jake europske snage
 
Šećer dolazi na kraju, a to su iz naše perspektive novosti u režiji europskih marki. Zanemarimo li na trenutak u L.A.-u predstavljenu Lamborghini Miuru, u prvi plan dolaze nabrijane izvedbe najjačih europskih limuzina, Mercedes-Benz S65 AMG i Audi S6. Potonji je posebno zanimljiv zbog potpuno novog V10 FSI motora. Novosti stižu i u ostalim segmentima, užitak vožnje bez krova dugo nije bio toliko brz (BMW Z4 M), a bogami ni elegantan (Jaguar XK Convertible). Popis europskih noviteta zaokružuju još dvije ekskluzive, najbrži serijski terenac na svijetu u obliku Porschea Cayenne Turbo S i jedan od najluksuznijih prijevoza u blatu, Mercedes-Benz GL. Pridodamo li svemu tome obnovljeni Hyundai Santa Fe i dva koncepta, predivnu Aston Martinovu studiju imena Rapide i Volvo C30,  ovdje završava popis nama značajnih novosti.
 
Kako ne bi ostali zakinuti za neki od doista zanimljivih noviteta, u našoj temi smo našli mjesta i za nekoliko premijera prikazanih par dana ranije na salonu u L.A-u. Uostalom, tko bi propustio priliku da najavi prvi Volkswagen s tri kotača? Uživajte.
 
Servisne informacije
 
Lokacija: Cobo Conference/Exihibition Center, One Washington Boulevard, Detroit
 
Površina izložbenog prostora: oko 100.000 četvornih metara
 
Trajanje sajma za javnost: 14 - 22 siječnja 2006.
 
Radno vrijeme: od 10.00 do 22.00h, nedjeljom od 9.00 do 19.00h
 
Cijena karata: odrasli 12 USD, umirovljenici 6 USD, djeca starija od 7 g. 5 USD, a ostala besplatno
 
Očekivana posjećenost: oko 800.000
 
Broj izložaka: preko 700

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije