Ne zaboravite puno piti za vrućina

Piše:
nedjelja, 22.6.2003. 08:29
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

NEKOLIKO tjedana uoči odlaska na godišnji odmor, dok ponegdje vladaju pasje vrućine, evo nekoliko preporuka nutricionista koje vam mogu biti korisne.

Jako je važno puno piti. Obično se preporučuje piti litru i pol vode na dan. Na visokim temperaturama pijte i više kako biste nadoknadili veći gubitak tekućine zbog znojenja. Ne čekajte da ožednite kako biste pili.

Općenito, odraslima se savjetuje da izbjegavaju izlaganje suncu, prevelike količine hrane, alkohola te prevelike tjelesne napore. Odjeća mora biti lagana i prozračna - od pamuka i lana, a ne od najlona ili sintetike.

Da bi se spriječio toplinski udar, djeci mlađoj od pet godina i starijim osobama mora se davati tekućina.

Mrkva, špinat, marelice, breskve, i slično voće i povrće zahvaljujući visokom sadržaju beta-karotena, pomažu da se koža pripremi za sunce. Jedite ih sirove ili iscijeđene u sok, jer se kuhanjem djelomice uništava beta-karoten i drugi vitamini. Ipak, pripazite: marelice i mrkva ne mogu zamijeniti kreme za sunčanje i ne štite od kobnog utjecaja dužeg izlaganja suncu.

Naprotiv, neke se namirnice ne preporučuju kod izlaganja suncu. Izbjegavajte veće količine celera, peršina, komorača i smokava, ako ne želite imati neugodne alergijske reakcije.

Za osvježenje radije pojedite lagani voćni umjesto mliječnog sladoleda. Napokon, nakon obilnih i masnih obroka, pričekati tri sata prije nego se pođete kupati.

(Hina) vrad dgk
Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije