Nissan lansirao Fugu
NISSAN je prije nekoliko dana na japanskom tržištu lansirao luksuznu limuzinu Fugu, koju karakterizira atraktivan izgled, izvanserijska prostranost i obilje inovativne tehnike.
Model čije ime je stiglo iz glazbenih voda, zasada nije predviđen za komercijalizaciju na europskom tržištu, dok će se u SAD-u nuditi u okviru Infinitijeve game.
Užitak u vožnji
Za Fugu su rezervirani isključivo benzinski motori. Potpuno novu liniju čine dva V6 motora obujma 2.5 (200 KS) odnosno 3.5 litara (275 KS), kojima se upravlja putem automatskog mjenjača s mogućnosti ručne izmene stupnjeva prijenosa. Oba karakterizira promptna isporuka snage i brzi odziv, što vožnju čini ugodnom. Aktivna stražnja osovina i novo razvijeni prednji ovjes s amortizerima dual-flow koncepcije pružaju izvanrednu udobnost naglašenu 19-inčnim kotačima s pneumaticima mjera 245/40.
Fuga je posebno naklonjena putnicima sprijeda koji mogu uživati u komforu fotelja opremljenih sustavima ventilacije. Tako je po potrebi moguće sjedeću površinu grijati ili hladiti, ovisno o vremenskim uvjetima.
Tu je i sustav navigacije opremljen Bluetooth funkcijom i Carwings 24-satnom uslugom premijerno predstavljenom u rujnu na modelu Tiida. Kako se putnici ne bi doasađivali na duljim putovanjima brine se multimedijalni sustav, koji čini TV i DVD uređaj, te BOSE-ovo surround ozvučenje.
Tehnologija u službi sigurnosti
Fuga je prvi Nissanov model koji posjeduje inteligentni sustav nadzora putanje (ICC) pri širokom spektru brzina. Za razliku od uobičajenog prilagodljivog sustava nadzora putanje, koji je pogodan za veće brzine, ICC se automatski prilagođava i proporcionalno brzini kretanja regulira razmak prema vozilu ispred. Kako je učinkovit i pri manjim brzinama, negove kvalitete dolaze do izražaja i u gradskoj vožnji.
Standardna sigurnosna oprema uključuje aktivne naslone za glavu na prednjim sjedalima, potpuni paket zračnih jastuka i cjelokupnu elektronsku logistiku koja uključuje sustav dinamičke kontrole stabilnost i inteligentni sustav kočenja opremljen senzorima za upozorenje u slučaju opasnosti od sudara.
Kao i u slučaju Honde, Nissan se ozbiljno pozabavio sigurnošću pješaka, kao vrlo važnih sudionika u prometu. U tu je svrhu projektiran nešto “mekši” oblik prednjeg kraja, koji uz pomoć apsorbirajućih zona i zaobljenog oblika sprečava ozbiljne ozljede u slučaju naleta vozila na pješaka.
Nissan puno očekuje od novog modela. Početni plan je mjesečna prodaja oko 2.000 primjeraka, od čega bi glavni dio trebao otpasti na tržišta SAD-a i Japana.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati