Nova Carrera GT – 330 km/h čistog užitka
PORSCHE će na salonu automobila u Ženevi predstaviti novi model. Carrera GT je ne samo dizajnersko remekdjelo, već pravi bolid koji pršti od modernih tehnoloških rješenja. Ovim modelom Porshe ide korak dalje i predstavlja automobil koji performansama više odgovara trkalištu nego civilnim prometnicama.
Konstruktori Carrere GT inspiraciju su pronašli u natjecateljskim automobilima. To i ne kriju, što je vidljivo iz dizajna automobila, koji je u potpunosti podređen aerodinamici. Sasvim opravdano jer ovaj monstrum može povući debelo iznad 300 km/h. Iako dvosjed, Carrera GT se proteže na čak 4,61 metar duljine.
Međuosovinski razmak iznosi 2,73 m, što u kombinaciji sa širinom od skoro dva metra (1,92 m) i visinom malo iznad jednog metra (1,16 m) otkriva pravi naum vozila, a to je „stopiti“ se s cestom i omogućiti svojem vlasniku doživljaj iz snova.
Dok je vidljiva strana donjeg dijela vozila klasično riješena, gornji dio plijeni pažnju glatkim linijama. Aerodinamičke linije krova nastavljaju se na stražnjem dijelu vozila i protežu do repa na kojem dominira veliki spojler. Ovako osmišljen oklop omogućava vrhunske performanse u pogledu sustrujanja zraka, što se neposredno odražava na vozne osobine.
Aerodinamika je iznimno važna, posebno pri brzinama iznad 300 km/h, kada je presudno iskorištavanje uzgona. Tzv. down force ostvaren je karakterističnom geometrijom podvozja, kakvu poznajemo samo kod trkaćih vozila. Za dodatni usisni efekt brine se stražnji spojler i zračni kanali.
Iako na prvi pogled ne djeluje kao roadster Carerra GT to uistinu jest. Krovni sustav, kojim se jednostavno rukuje, sastoji se od dvije lagane obloge (ugljična vlakna) čija masa iznosi svega 2,4 kg.
Primjenom materijala visoke čvrstoće dobivena je lagana konstrukcija, ukupna masa vozila iznosi tek 1.380 kg. Maksimalna krutost uz što nižu masu postignuta je upotrebom CFRB (CFRP-Carbon-Fibre Forced Plastic) materijala odnosno plastike ojačane ugljičnim vlaknima. Novi konstrukcijski koncept korišten je na vitalnim djelovima vozila kao što su kokpit i nosač motora.
Najnoviji Porsche pokreće V10 usisni motor poznat iz trkaćeg modela. Nakon preinaka u razvojnom centru u Weissachu obujam agregata je povećan na 5.7 litara. Maksimalna snaga iznosi 450/612 kW/KS pri 8000 o/min, a maksimalan zakretni moment 590 Nm.
Prijenos snage vrši se putem novorazvijenog 6-stupanjskog ručnog mjenjača. Za prijenos snage brine se još jedna inovacija: keramičko kvačilo PCCC (Porsche Ceramic Composite Clutch) koje karakterizira visoka učinkovitost, male dimenzije i enormna postojanost.
Kao što smo već spomenuli, performanse su fascinantne. Carrera GT do 100 km/h dolazi za 3,9 sekundi, dok joj do 200 km/h treba 9,9 sekundi. Ukoliko vozač poželi postići maksimalnih 330 km/h za to će mu trebati malo vremena i puno, puno hrabrosti, jer će u jednoj sekundi prolaziti nešto manje od 100 metara.
Carreru GT usporava keramički PCCB (Porsche Ceramic Composite Break) kočioni sustav, koji od 2001. godine Porsche nudi u modelu GT2. Ekstremno lagani kotači od magnezija Carrere GT proizvode se u specijalnom postupku kovanja i po prvi put se upotrebljavaju u jednom serijskom vozilu. Gume s vrlo velikom gaznom površinom razvijene su specijalno za Carreru GT – sprijeda su dimenzija 265/35 ZR 19, a straga 335/30 ZR 20.
Prvi primjerci Carrere GT, koja se proizvodi u Porscheovoj tvornici u Leipzigu, bit će isporučeni kupcima krajem 2003. godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati