Nova Ibiza: Stigla španjolska strijela

Nova Ibiza: Stigla španjolska strijela

NASLJEDNIK jednog od najstarijih modela u ponudi VW koncerna stigao je u Hrvatsku. Najnoviji proizvod pod Seatovom značkom demonstrira tehnološki i dizajnerski napredak tvrtke s juga Europe, a na hrvatskom tržištu starta cijenom od 83.476 kn.

Nova generacija Ibize nastavlja njegovati emocionalni pristup tvrtke. Novi dizajnerski koncept postavljen pod pojam "dizajn strijele" donosi izraženu dinamiku i naglašen sportski karakter.

Skladne linije, odlično odmjerene proporcije i samouvjeren nastup prednjice vozila čine Ibizu poželjnom, poglavito među mlađom publikom kojoj se prvenstveno obraća. Dodatan magnet je podatak kako je Ibizu osmislio Luc Donckerwolke, nekadašnji Lamborghinijev dizajner.

U Seatu su posebnu ponosni na tehnološki napredak. Prije svega, cjelokupan razvoj modela trajao je 14 mjeseci kraće u odnosu na prethodnu generaciju modela (s 37 na 23 mjeseca), prije svega zahvaljujući primjeni naprednih računalnih metoda.

Također, Ibiza ima čast predstaviti obnovljenu VW-ovu platformu koju će koristiti budući proizvodi koncerna, prvenstveno novi Polo, a zatim i neki još uvijek anonimni modeli. Nije na odmet reći i kako je proizvodnja Ibize rezervirana za tvornicu u Martorellu, a model je u fazi razvoja putem brojnih prototipa odradio preko dva milijuna testnih kilometara.

Učinkovitost proizvodnog procesa nove Ibize povećana je za 30%, što predstavlja skraćivanje vremena potrebnog za proizvodnju modela za šest sati. Sve to, uz porast kvalitete direktna su posljedica Centra za razvoj prototipa otvorenog 2005. godine, ali i primjene novog proizvodnog sustava.

Ibizina platforma ima 9 mm dulji međuosovinski razmak i što je važnije, proširuje trag kotača sprijeda za 30 mm i 33 mm straga. Prodamo li svemu bitne izmjene na podvozju posljedica je očekivana, osjetno bolja agilnost automobila, ali i viša doza udobnosti.

Nova generacija Ibize ima dvije postave šasije, jednu koja se fokusira na udobnost i druga sportskih karakteristika. Sve verzije nove Ibize mogu biti opremljene sportskom šasijom, dok je ona na razini Sport serijska.

Veća pažnja posvećena je i uređenju interijera. Ibiza kao zadnji model u ponudi kojeg je karakterizirao relativno neugledan interijer i razina kvalitete u medijima prokazana kroz "mediteransku šlampavost" definitivno postaje stvar prošlosti. Ne samo da je kabina nove Ibize oku ugodna i već na prvi pogled kvalitetnija, već je to jedan od automobila čiji interijer posjeduje nekoliko originalnih detalja.

Prva u oči upada ploča s instrumentima koja modernim izgledom prati dinamičan karakter vozila. Vrijedan spomena je i novi dizajn ventilacijskih otvora, kao i same središnje konzole s audio-sustavom opremljenim Bluetooth priključkom.

Osim povećane ponude prostora koja uključuje i 25 litara veći prtljažnik (292 l), pažnju privlači za 22 mm niži položaj sjedenja. Udaljenost do krova sprijeda iznosi 986 mm (20 mm više), a ukupan dojam je osjetno povoljniji. Prema vozaču orijentirana ploča s instrumentima, te primjena na dodir vrlo ugodnih materijala čine interijer kabine vrlo ugodnim.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od novih detalja vrijedi spomenuti mogućnost spajanja prijenosnog navigacijskog sustava na držač integriran u prednju armaturu. Tu su još USB/Aux in priključci kompatibilni s iPodom, MP3 playerom ili slično. Trendi panoramski krov također je dobio mjesto na popisu opcija, kao i nekoliko vrsti aluminijskih naplataka.

Budući kupci mogu računati i na značno veću dozu sigurnosti. Tako će se Španjolcima i Nijemcima serijski nuditi ESP sustav, kao i Hill Hold Control sustav pomoći pri kretanju na uzbrdici. Od elemenata aktivne sigurnosti na novoj Ibizi nude se još ABS, TCS, EBA i upozorenje tlaka u gumama.

Opcijski su dostupna zakretna svjetla na maglenkama, a zahtjevniji na raspolaganju imaju Bi-xenon svjetla s AFS-om (Adaptive Frontlighting System) i stražnje senzore za parkiranje. Ibiza se standardno isporučuje s prednjim i bočnim zračnim jastucima, dok su zračne zavjese na popisu opcija.

Inicijalna ponuda motora uključuje tri benzinske verzije (1.2/70 KS i 112 Nm,1.4/85KS i 132 Nm, 1.6/105 KS i 153 Nm) i tek jedan dizelski motor (1.9 TDI 90 KS i 210 Nm, DPF), no uskoro će biti proširena s još dvije dizelske opcije (1.4 TDI/80KS, DPF;1.9 TDI/105KS). Svi motori kombinirani su s pet stupanjskim ručnim mjenjačima i zadovoljavaju EU4 norme ispušnih plinova.

Nova Ibiza doprinosi očuvanju okoliša - može se skoro u potpunosti reciklirati, a razina emisija svih dizelskih motora je ispod 120 g/km, dok ona na benzinskim verzijama iznosi ispod 160 g/km.

>> Baza automobila: Seat Ibiza

Sveprisutni downsizing kod Ibize se zaustavio na smanjenju mase. Povećanom primjenom čelika povišene čvrstoće ukupna masa vozila smanjena je za 47 kg. Unaprijeđene su i tehnologije zavarivanja, a povećana je i uporaba ljepila. S druge strane, primjena PVC materijala je smanjena, a u konačnici se čak 95 posto automobila može reciklirati.

Nova Ibiza dostupna je u tri razine opreme - Reference, Stylance i Sport. Bazni paket opreme dolazi u kombinaciji sa svim motorima, dok dva bogatija nisu dostupna u kombinaciji s najslabijim benzincem. Ibiza u standardnoj opremi Reference paketa dolazi opremljena ABS-om, prednjim i bočnim zračnim jastucima, servo upravljačem, pripremom za radio i osnovnom elektrifikacijom.

Bogatiji Stylance donosi još automatski klima uređaj, potpunu elektrifikaciju, audio-sustav, putno računalo, tempomat i broj veće (15") kotače. Sport razina ima ručnu klimu, ali zato serijski donosi sportske detalje poput 16-inčnih alu naplataka s gumamam mjera 205/45.

I za kraj koja riječ o cijenama. Kao što smo rekli, Ibiza se trenutno nudi isključivo u izvedbi s pet vrata, a početna cijena je 83.476 kn. Izbor snažnijih benzinskih izvedbi skuplji je 4.760 (1.4/85 KS), odnosno 11.450 kn (1.6/105 KS). Zasad jedini dizelaš starta cijenom od 112.354 kn. Bogatiji Stylance paket opreme skuplji je oko 17.000 kn, dok izbor Sport izvedbe iziskuje još veću doplatu, oko 21.000 kn.

Tekst: M.N.
Foto: Seat, D.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara